סעודיה מפתחת את עיר העתיד בעלות של חצי טריליון דולר

עיר העתיד הסעודית תכלול שימוש נרחב באנרגיה סולרית אנרגיית מים ורוח, טכנולוגית ננו-ורובוטים שישתלבו כחלק מנותני השירותים בעיר ■ חצי טריליון דולר השקעה בפרויקט, שיניב עפ"י הערכות כ-100 מיליארד דולר לממלכה עד שנת 2030

סעודיה עיר העתיד/ צילום: מתוך הוידאו
סעודיה עיר העתיד/ צילום: מתוך הוידאו

סעודיה הכריזה כי היא מתכננת את הקמתה של "עיר העתיד" - אזור תעשייה ועסקים לחופי הים האדום. הפרויקט הוא הגדול ביותר שמקדמת ממשלת סעודיה בנסיונותיה להשתחרר מהתלות בכלכלת נפט, ועלותו נאמדת בכחצי טריליון דולר.

היוזמה הזאת היא שלב נוסף ברפורמות אותן יוזם יורש העצר הסעודי הנסיך מוחמד בן סלמן, שרק לפני זמן קצר הכריז על פרויקט גרנדיוזי לא פחות עליו סיפרנו לכם - במסגרתו יהפוך 50 איים סעודיים למתחמי תיירות יוקרה.

בכל אופן עיר העתיד, ששמה ניעום (Neom), תשתרע על פני שטח של 26,500 קמ"ר. ולפי חזונו של יורש העצר תהווה סוג חדש של מטרופולין ותכלול שימוש נרחב באנרגיה סולארית, טכנולוגיית ננו ורובוטים שישתלבו כחלק מנותני השירותים בעיר. מיקומה של העיר החדשה בסמוך לים סוף ומפרץ עקבה יאפשר לה להסתמך גם על אנרגיית מים ורוח.

בן סלמאן הודיע על הפרויקט בכנס בריאד, וציין כי בפיתוח מעורבים לא מעט משקיעים ואנשי עסקים, כשבראש הפרויקט יעמוד איש העסקים הגרמני קלאוס קליינפלד.

בסעודיה מעריכים כי הפרויקט יניב כ-100 מיליארד דולר לממלכה עד שנת 2030, ויגדיל את התוצר המקומי הגולמי כך שיהיה הגבוה בעולם.