מקאן דיגיטל בוחנת אפשרויות מיזוג לסקינדו

שנה וחצי לאחר פתיחת המשרד בניו-יורק, קבוצת מקאן עשויה למכור מניות בחברת הפרפורמנס סקינדו

אמיר וייס / צילום:איל יצהר
אמיר וייס / צילום:איל יצהר

שנה וחצי לאחר פתיחת המשרד בניו-יורק, קבוצת מקאן עשויה למכור מניות בחברת הפרפורמנס סקינדו - כך נודע ל"גלובס". 

סקינדו, שהוקמה ב-2006 על-ידי אורן ברדיצ'בסקי, אייל בצלאל ורותם שאול, הפכה עם השנים להיות שם קוד להצלחת תחום הפרפורמנס (פרסום מבוסס תוצאות) בישראל. בתחילת דרכה פיתחה טכנולוגיה ייחודית, שאפשרה אופטימיזציה של קמפיינים באינטרנט תוך שימוש במדיה שלא הצליחה להימכר. 

סקינדו עובדת בלמעלה מ-30 שווקים בעולם, מעסיקה למעלה מ-60 עובדים וסיימה את שנת 2016 עם מעל ל-50 מיליון דולר הכנסות.

אמיר וייס הוא מנהל הפעילות הדיגיטלית של קבוצת מקאן ויו"ר סקינדו. פעילות ישראל מנוהלת על-ידי אופיר כהן, והפעילות הבינלאומית של סקינדו - על-ידי איל בצלאל ורותם שאול. 

החברה עוררה הערכה בשוק ואת עניינם של משרדי הפרסום האחרים, אבל מקאן היו אלה שהיו מוכנים לשלם עבורה ומיהרו לסגור איתה הסכם. במהלך הזמן שחלף מאז היה לחיבור סקינדו-מקאן השפעה גדולה גם על השוק וגם על פעילות מקאן. הוא "הכריח" שחקנים אחרים בשוק לנסות לתת להם מענה הולם, מה שהצעיד את משרדי הפרסום עוד צעד לעבר עידן הפרסום החדש. במקאן לקחו את פעילות סקינדו אל השווקים הבינלאומיים, ולמעשה מהווה פעילות החברה נתח חשוב ברווחי יוניברסל כולה.

הטכנולוגיה של סקינדו מבוססת על אלגוריתם שמנתח את דפוסי ההתנהגות של הגולשים, רוכש ומבצע אופטימיזציה אוטומטית לשטחי פרסום באינטרנט ומנהל בצורה אוטומטית מאות קמפיינים בו-זמנית. עוד טרם היציאה לארה"ה סקינדו פעילה ב-30 מדינות וניהלה למעלה מ-6 מיליארד חשיפות פרסום בחודש על שלל הפלטפורמות הדיגיטליות.

ההצלחה של סקינדו הביאה את מקאן לנסות להפוך אותה לשחקן בקנה-מידה עולמי. ואכן, לפני כשנה וחצי לקחה נלקחה פעילות סקינדו צעד נוסף קדימה ובאמצעות זרוע הדיגיטל של מקאן, חברת יוניברסל דיגיטל, פתחה סקינדו סניף בניו-יורק, תוך שהיא מפקידה את הניהול שם בידי מנהלים מקומיים מנוסים. אולם בשנה וחצי שחלפה התחוללו שינויים משמעותיים בשוק הפרפורמנס ובתעשיית האד טק בכלל.

מצד אחד, המלחמה בתעשיית ה-froud שהטראפיק שהיא יוצרת מהווה חלק גדול בתעשיית הפרפורמנס בחו"ל, והלחץ של מפרסמים גדולים בעולם הביאה ללחץ על הפלטפורמות להילחם בה, וכתוצאה מכך קטנו הטראפיק והחשיפות בכל תעשיית האד טק - וגם בסקינדו. מנגד, ההשקעות שנדרשו הלכו וגדלו, שכן התעשייה כולה עברה לווידאו - פורמט שייצורו יקר משמעותית מייצור באנרים מסורתיים. סקינדו עדיין מכניסה לקבוצה מיליוני שקלים, אך נראה כי בקבוצה החלו לגדר סיכונים, ועתה מחפשים שם שותף חדש.

אמיר וייס, מנכ"ל UM DIGITAL ויו"ר סקינדו, אמר היום (ה') בתגובה ל"גלובס": "סקינדו היא חלק משמעותי בצמיחה הבינלאומית של קבוצת מקאן תל-אביב. בשנה האחרונה מחלקת הפיתוח של סקינדו הגדילה את הצעת הערך הפרוגרמטית בשוק המקומי, וכיום סקינדו היא החברה המובילה את תחום זה בישראל. חלק מהעבודה היומיומית שלנו כולל בחינה של רכישה ומיזוג של חברות וטכנולוגיות חדשניות בכדי להעצים את הצעת הערך של החברה. בחודש ספטמבר ערכנו TECHDATE במשרדי מקאן ובו בחנו שיתוף-פעולה עם מספר סטארט-אפים מקומיים, ואנו עתידיים לערוך אחד נוסף לקראת סוף השנה ומזמינים יזמי אד טק להציג את הפתרונות הטכנולוגים שלהם בפנינו".

סקינדו היא חלק מיוניברסל דיגיטל - זרוע הדיגיטל של קבוצת מקאן בישראל. הפעילות של יוניברסל דיגיטל מחולקת לשתי זרועות - הפעילות בישראל המנוהלת על-ידי אופיר כהן, והפעילות הבינלאומית המנוהלת על-ידי אמיר וייס.