"כמויות עצומות של סמים": המשטרה פשטה על מועדון בת"א

בעקבות מידע מודיעיני הגיעו השוטרים למועדון "בית מעריב" בת"א, שם שהו מאות מבלים ובהם גם בכירים בתקשורת ובעולם הבידור; 4 נעצרו ■ קצין בכיר: "השימוש בסמים במועדון נעשה בפרהסיה ובצורה גלויה, כולם ידעו"

ניידת משטרה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ניידת משטרה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

המשטרה פשטה הלילה (ו') על מועדון "בית מעריב" בתל-אביב ותפסה כמויות גדולות של סמים מסוגים שונים. במועדון שהו באותה העת יותר מ-400 מבלים, ובהם בכירים בעולם התקשורת, עורכי דין מוכרים, אנשי טלוויזיה ושורה של בליינים. 4 חשודים נעצרו, ובהם בעלי המועדון, יחצ"ן המסיבה ואחד התקליטנים. המשטרה צפויה לבקש לסגור את המועדון ל-30 יום.

"מצאנו במועדון כמויות עצומות של סמים", סיפר קצין בכיר במשטרת תל-אביב. "הכמויות האלה והמקומות שבהם נמצאו הסמים לא מותירים מקום לספק - כל מי שהגיע למועדון ידע שבמסיבה הזו יש סמים באופן חופשי".

לדבריו, "הכול נעשה בפרהסיה ובצורה גלויה. הסמים היו על הברים, בשירותים, ברחבת הריקודים ובעמדות התקליטנים. זה לא שמישהו החדיר שקית קטנה וניסה למכור".

על-פי המידע המודיעיני שהגיע אל המשטרה, במסיבה שהתקיימה במועדון "בית מעריב" אמורים היו להימכר סמים מסוג הרואין, קוקאין, מריחואנה ואקסטזי בכמויות גדולות.

שוטרי משטרת לב תל-אביב הגיעו עם המידע שברשותם לבית המשפט וביקשו צו חיפוש למועדון ולכמה מועדונים נוספים בעיר. כבר בשעות הלילה המוקדמות הוכנסו אל המועדון כמה בלשיות, שהתמקמו בכמה מחלקיו, תצפתו על העוברים ושווים ודיווחו על המתרחש במקום. כמה בלשים אחרים הוכנסו ל-3 מועדונים נוספים, שגם לגביהם התקבל מידע על הכוונה לבצע בהם סחר בסמים במהלך הלילה.

בתחנת משטרת לב תל-אביב ברחוב דיזנגוף התמקם חדר הפיקוד הקדמי של מרחב ירקון בפיקודו של תת-ניצב דני לוי. הקצינים קיבלו דיווחים מהבלשיות והבלשים הסמויים על הנעשה במועדונים, וקצת אחרי השעה 2:30 לפנות בוקר נתן ניצב-משנה שלומי שגיא את האות. מאות שוטרים, בלשים, לוחמי יס"מ וכלבנים הסתערו בו-זמנית על פתחי ארבעת המועדונים.

הכוח העיקרי, שמנה כמה עשרות שוטרים ובלשים, פשט על מועדון "בית מעריב" שבו התקיימה מסיבה גדולה. השוטרים הדפו את המאבטחים, ריתקו את המבלים מבלי לאפשר להם לצאת מהמועדון דרך יציאות החירום, ואז הדליקו את אורות המועדון, כיבו את מערכות ההגברה והודיעו לקהל כי מדובר בפשיטה משטרתית.

רבים מבאי המועדון שהחזיקו ברשותם סמים שונים החלו להשליכם על הרצפה. במקביל נכנס כוח משטרה לחדר ה-VIP שבחלקו האחורי של המועדון, שם הונחו על הבר "שורות" של קוקאין. בתוך דקות ספורות איתרו השוטרים כמויות גדולות של סמים מסוגים שונים.

בכירים בעולם התקשורת, הבידור, הטלוויזיה והמשפט של ישראל ששהו במקום הופתעו מהאירוע. "מעולם לא קרה לי דבר כזה, בסך-הכול באתי לחגוג יום הולדת", אמר עורך בכיר באחד מכלי התקשורת. אשת טלוויזיה בכירה סיפרה: "באתי לחגוג את יום ההולדת שלי פה. בזכות משטרת ישראל נגמרה לי המסיבה מוקדם מן הצפוי".