המגבלות על פילבר יוסרו ביום א'; רשות ני"ע תערער?

מנכ"ל משרד התקשורת המורחק מתפקידו ימשיך את ההליך המשמעתי מול נציבות שירות המדינה ■ רשות ני"ע: החקירה לקראת סיום ■ ככל הנראה, הרשות לא מתכוונת בשלב זה לבקש את המשך הרחקת פילבר ממקום עבודתו

ביום ראשון היו אמורות להיות מוסרות המגבלות על מנכ"ל משרד התקשורת המורחק מתפקידו, שלמה פילבר, שהוטלו לבקשת רשות ניירות ערך לצורך ביצוע פעולות חקירה על-ידה. פילבר מצידו, נמסר ל"גלובס", צפוי למסור באותו יום את עמדתו לנציבות שירות המדינה בסוגיית השעייתו מהמשרד, על-פי הדין המשמעתי. 

רשות ניירות ערך עדיין עשויה לבקש ביום ראשון הארכת ההרחקה או הטלת מגבלות אחרות בהסכמה, ולא להודיע כי החקירה שלה הסתיימה - אך בבקשותיה האחרונות מבית המשפט (ובכללן זו שביקשה את ההארכה האחרונה של התנאים המגבילים לפילבר) היא דווקא כתבה כי מלאכת איסוף הראיות נמצאת בשלביה המתקדמים, וכי בקרוב יועבר התיק לעיון הפרקליטות.

נזכיר כי עם פרוץ החקירה באוגוסט, עת ביקשה התנועה לאיכות השלטון מנציבות שירות המדינה להשעות את פילבר ממשרתו בתקופת החקירה, החליטה נציבות שירות המדינה להימנע מהכרעה בשאלת השעייתו על-ידה בתקופת חקירת רשות ניירות ערך - שאז היה זכאי לשכר מופחת - ולהמתין להכרעת בית המשפט בשאלת הרחקתו בגין חקירת הרשות (שאז אינו מקבל כלל שכר). אם לא יקרה הבלתי צפוי, הרי שכעת על הנציבות יהיה לקבל החלטה בעניין ההשעיה על-פי הדין המשמעתי. 

בא-כוחו של שלמה פילבר, עו"ד יובל נחמני, מסר כי "מר פילבר לא מנהל משא-ומתן על אספקט כלשהו. הוא ימסור עמדה עקרונית ביום ראשון". 

בדוברות רשות ניירות ערך סירבו להתייחס לעניין, אך ל"גלובס" נודע כי רשות ניירות ערך לא מתכוונת בשלב זה, ככל הנראה, לבקש מבית המשפט את המשך הרחקת פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, ממקום עבודתו.

עם זאת, חזרתו למשרד איננה סופית: הוא יוכל לעשות כן ולקבל משכורת שנשללה ממנו כשהיה מורחק בצו בית המשפט לצורך פעולות החקירה - רק לאחר קבלת החלטת נציבות שירות המדינה בעניינו.

כאמור, הכדור התגלגל בחזרה לנציבות שירות המדינה, כיוון שמאז אוגוסט מנהל פילבר מולה הליך נפרד (שהוקפא עד כה) ביחס לשאלת השעייתו מהמשרד, בנימוקים הלקוחים מהדין המשמעתי עליו אמונה הנציבות.