יום היסטורי בערוץ 2: רשת תקבל שעת שידור ביום של קשת

המשבר סביב ההסכם שלפיו "תוכנית חיסכון" תשודר בקשת ו"חדשות הלילה" תשודר ברשת - נפתר, וחלוקת השלל תצא לפועל כמתוכנן ■ כחלק מההבנות, רשת תקבל הערב שעת שידור בערוץ 2 כדי להיפרד מהצופים ומהערוץ

"תוכנית חיסכון" / צילום מסך
"תוכנית חיסכון" / צילום מסך

זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת הגיעו אמש (ב') להסכם שיאפשר להוציא לפועל את "חלוקת השלל" המתוכננת של תוכניות חברת החדשות, שלפיה אחרי פיצול ערוץ 2 "תוכנית חיסכון" תשודר בקשת, ו"חדשות הלילה" תשודר ברשת.

ההסכמות הושגו לאחר ששלשום (א') הודיע מנכ"ל רשת, אבי צבי, כי הוא חוזר בו מההסדר, בשל טענות שונות. בקשת עמדו על כך שכל הפרטים הכספיים והמשפטיים כבר ממילא סגורים, ואין מה שימנע מהם לשדר את התוכנית בהגשת קרן מרציאנו בכל מקרה. יחד עם זאת, אתמול, כחלק מההבנות, הוחלט כי רשת תקבל היום (ג') שעת שידור, בין 18:30 ל-19:30, במהלכה היא תוכל להיפרד מהערוץ ומהצופים ולהסביר כי החל ממחר (ד') משדריה יועברו באפיק 13.

כזכור, שלושת ימי השידור האחרונים של אפיק 22 הם ימי שידור של קשת - עובדה שמטרידה את אנשי רשת ועלולה לפגוע בהם במאבק על האפיק שאליו ינדדו הצופים ביום שאחרי סגירת אפיק 22.

ההסכם של קשת ורשת בנוגע לתוכניות חברת החדשות נוגע ל-4 תוכניות שלא ניתן היה להמשיך ולהפיק אותן עבור שני הגופים בגלל מגבלות שונות (זאת, בניגוד לתוכניות כמו המהדורה המרכזית, "אולפן שישי" ו"שש עם", שימשיכו להיות מופקות עבור שתיהן וישודרו גם באפיק 12 וגם באפיק 13).

כדי שחברת החדשות לא תצטרך לבטל את התוכניות הללו, הוסכם כי "תוכנית חיסכון" (שתיקרא "התוכנית הכלכלית") והמהדורה המוקדמת שמשודרת ביום שישי לפני "אולפן שישי" יופקו רק עבור קשת - בעוד ש"חדשות הלילה" (שתקבל גם היא שם שונה) ו"פגוש את העיתונות" יופקו רק עבור רשת.