"חשדות כבדים": מתחזק התיק נגד אריה דרעי ורעייתו

במשטרה וברשות המסים ממשיכים לחקור את החשדות נגד שר הפנים ורעייתו, אבל מרכז הכובד של החקירה השתנה ומתמקד כעת בעבירות על טוהר המידות ■ החשד: סכומי כסף משמעותיים יצאו מהעמותות של יפה דרעי ועברו למקורבי השר

החשדות נגד דרעי ורעייתו מתחזקים: המשטרה ורשות המסים ממשיכות לחקור את החשדות בעניינם של שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה. כשהחקירה התחילה לפני כשנה מרכז הכובד היה חשד לביצוע עבירות מס של דרעי ורעייתו, בעיקר בנכסים בגבעת שאול ובבית של הזוג בספסופה, אולם לדברי בכיר במערכת אכיפת החוק: מרכז הכובד בתיק השתנה. 

"מרכז הכובד עבר לחשדות לביצוע עבירות של טוהר המידות", מסביר הבכיר. "מדובר בחשדות כבדים: הוצאת כספים בסכומים משמעותיים מהעמותות של יפה דרעי לקרובי משפחה ולמקורבים לשר. אף אחד לא ממש מבין לאן הלך הכסף ובשביל מה. דבר אחד בטוח, יצאו כספים בסכומים גדולים, לא למטרות שלשמן הוקמו העמותות".

שר הפנים חשוד בעבירות מס, מרמה והפרת אמונים, והוא נחקר בחודשים האחרונים מספר פעמים. גם רעייתו נחקרה מספר פעמים בחשד למעורבות בפרשת עמותת "מפעלות שמחה" שהיא עומדת בראשה. בשולי הדברים, הוסיף הבכיר כי מקורבי דרעי הגיעו מוכנים מאוד לחקירות והם נחשבים "קליינטים קשים".

לפני כחודשיים, עם הגעתו לאחת מחקירותיו הקודמת, אמר דרעי: "נשיב תשובות לכל השאלות. אין לנו ספק שהכול יהיה טוב ויסתיים בטוב בעזרת השם". החקירה משותפת למשטרת ישראל, חקירות מס הכנסה ת"א ברשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים, בליווי ופיקוח של היועץ המשפטי לממשלה.

במקביל, משרד העבודה והרווחה הודיע כי יפסיק את התמיכה בעמותת מפעלות שמחה שבראשה עומדת יפה דרעי. בשמונה השנים האחרונות המדינה העבירה לעמותה, שעומדת במוקד החקירה נגד דרעי ורעייתו, כספים באופן סדיר. הנימוק הרשמי: דוחות כספיים לא יציבים.

שיפי סננס, בתם של אריה ויפה דרעי ומנכ"לית העמותה הגיבה להחלטה בשיחה עם חדשות 2. "אני גם לא מבינה אבל אני כרגע לא רוצה לדבר על זה", אמרה. "אנחנו עדיין בתהליכים הפורמליים. אנחנו נטפל בזה, אחרי שיהיו לי תשובות יותר ברורות אולי אדבר. לא יודעת אם זה קשור לחקירה, כרגע לא אני לא רוצה להגיב על כלום". 


בשנה שעברה הועברו כמיליון שקלים לעמותה, בשנה הקודמת כ-860 אלף שקל והשנה הסיבה הרשמית שמפסיקים לספק את התמיכה היא קשיים כלכליים. במשרד הרווחה טוענים כי העמותה לא עומדת באיתנות פיננסית מספקת.