בתאגיד "כאן" נערכים לשדר את המונדיאל באיכות 4K

היום יחלו בתאגיד להעלות לאתר ולערוץ היוטיוב שלהם תכנים מקוריים שמצולמים בטכנולוגיה החדה פי 4 משידורי HD ■ עפ"י התכנון, חלק ממשחקי המונדיאל שייערך בקיץ 2018 יועברו לבתי הצופים בטכנולוגיה הזאת

תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף

בזמן שאתמול לרגל פיצול ערוץ 2 עברו סוף סוף ערוצי הברודקאסט (קשת, רשת וערוץ 10) לשידור באיכות HD, בתאגיד השידור הציבורי "כאן" נערכים לשדר באיכות של מתקדמת יותר, 4K, שמציאה תמונה חדה פי ארבעה מזאת שבשידור HD.

בשלב הראשון והפשוט יותר, שיתחיל כבר היום, בכאן יעלו לאתר שלהם ולערוץ היוטיוב שלהם את התכנים המקוריים שהם מפיקים באיכות זאת. הסרטון הראשון שיעלה באיכות שידור 4K הוא סרטון קצר שיעסוק בתופעת הבולענים בים המלח, ו"יציג אותם כפי שלא נראו עד היום". בהמשך יעלו באיכות זאת סדרות הרשת של כאן שכבר משודרות ומצולמות בימים אלו דוגמת "דוקותיים", "מלאכי השביל", "הטרמפיסטים" ועוד, ואליהם תצטרף כעת גם סדרת רשת הומוריסטית חדשה בשם "תמיר רץ לכנסת".

האתגר הגדול יותר יהיה להעביר את התכנים באיכות 4K גם למקלטי הטלוויזיה בבית הצופים. השידורים באיכות הגבוהה רלוונטיים בעיקר לשידורי ספורט, ומונדיאל 2018 שייערך ברוסיה וזכויות השידור שלו מוחזקות בידי התאגיד, אמור להוות את ההזדמנות המשולמת לנצל את הטכנולוגיה.

בכאן אמורים לשדר בטלוויזיה 46 מתוך 64 המשחקים (בדיגיטל יועברו כל המשחקים וכולם אמורים להיות זמינים באיכות 4K), ועל פי הערכות, כעת נערכים שם כדי להעביר לפחות חלק מהמשחקים הללו באיכות הזאת גם לבתי הצופים, עניין שתלוי כמובן גם באופן שבו מקבלים הצופים את השידורים.

על פי הערכות, yes כבר ערוכה להעביר שידורים כאלה ללקוחותיה (שזקוקים כמובן לממיר מתאים ולטלוויזיה שתומכת בטכנולוגיה), וגם הוט נערכת לכך. מי שקולט את שידורי התאגיד דרך עידן פלוס לא יוכל ליהנות מאיכות כזאת, אך היום יצאה בשורה נוספת מהתאגיד בהקשר זה, כששידורי כאן החלו להיות מועברים באיכות HD גם דרך המערך החינמי שמפעילה המדינה (שידורי קשת, רשת וערוץ 10 לא מועברים כרגע באיכות HD לצופי עידן פלוס).

אלעד טנא, סמנכ"ל חטיבת הדיגיטל תאגיד ב"כאן", מסר כי "השינוי בשיטת השידור הוא פרויקט רחב היקף הכולל היערכות טכנולוגית ומעבר לציוד מתקדם דוגמת מצלמות ומסכים ייעודיים. אין לי ספק שהצרכנים יאמצו במהרה, ובאהבה רבה, את הטכנולוגיה החדשה".