ירידה חדה במניית קדימהסטם עקב הודעה על הנפקה

מניית קדימהסטם ירדה אתמול 28% בעקבות הודעה על גיוס הון נוסף מבעלי השליטה ■ כעת עומד שווי החברה על 16 מיליון שקל

יוסי בן יוסף מנכ"ל קדימהסטם / צילום: Studio-One
יוסי בן יוסף מנכ"ל קדימהסטם / צילום: Studio-One

מניית חברת קדימהסטם, המפתחת טיפול מבוסס תאי גזע למחלת ניוון השרירים ALS, איבדה אתמול (ד') 28% מערכה בעקבות הודעה על השקעה של בעל שליטה בחברה, ג'וליאן רוג'רי (המחזיק 25% בחברה) בהיקף של 5.3 מיליון שקל. ההשקעה תבוצע באמצעות הלוואה המירה למניות.

החברה מסרה כי ההלוואה תומר למניות במסגרת הנפקת זכויות שתבוצע בקרוב, במחיר של 0.5 שקל למניה, במסגרתה מתכננת קדימהסטם לגייס עד 23 מיליון שקל.

בעקבות ההודעה אתמול על ההלוואה ועל ההנפקה הצפויה, ירדה אתמול מניית קדימהסטם  28% והשלימה ירידות של 70% בחודש האחרון. בשעה זו עולה המניה 2% ונסחרת במחיר של 0.53 שקל למניה, קרוב למחיר בו מתוכננת הנפקת הזכויות. שווי החברה עומד על כ-14 מיליון שקל.

ההלוואה, אשר דירקטוריון החברה ציין כי אין בה אלא לזכות את החברה, כוללת שני תנאים נוספים: במקביל למתן ההלוואה ירד מחיר המימוש של האופציות שבידי בעל השליטה למחיר מימוש של 1.5 שקל. אופציות אלה מהוות היום כ-7% מהחברה. מחיר זה הוא היום רחוק מחוץ לכסף, אולם רק לפני כמה שבועות נסחרה המניה במחיר גבוה מכך.

עוד נכלל תנאי לפיו אם ירשמו המניות של החברה למסחר בבורסה זרה, תהיה למניות בעל השליטה קדימות ברישום למסחר.

ביולי התפטרה הדירקטורית הבלתי תלויה בקדימהסטם, עינת צפריר, תוך טענה כי החברה נמצאת במצב פיננסי קשה אך אינה מכירה בכך. החברה טענה כי איננה בסכנה וכי בעלי השליטה יערבו לפעילותה. כמו כן דיווחה על קבלת מענק מהמדען הראשי, בהיקף של 4.5 מיליון שקל ובתנאי שהחברה תשלים את הסכום ל-12 מיליון. ההשקעה הנוכחית, בתוספת סכומים קטנים שגוייסו מבעלי מניות אחרים בחברה (360 אלף שקל מפרופ' מישל רבל, מייסד החברה, ומפרופ' רות ארנון) וכן הסכום שהיה בקופת החברה בסוף הרבעון השני, עשויים לאפשר לחברה לקבל את המענק.

קדימהסטם ציינה בעבר כי היא צפויה להיכנס לניסוי קליני עד סוף השנה, כלומר קצב שריפת המזומנים צפוי לעלות. עם זאת החברה מאמינה כי כניסה לניסוי תקל עליה לגייס הון נוסף.