הבוקר: שביתת אזהרה בתיכונים במחאה על שכר המורים

ארגון המורים העל-יסודי עורך עיצומים במטרה להעלות את משכורתם של מורים חדשים לצד הוותיקים ולזרז את המו"מ עם משרד האוצר על הסכם השכר ■ איפה לא יתקיימו לימודים, וכמה זמן תימשך השביתה?

רן ארז / צלם: ששון טירם
רן ארז / צלם: ששון טירם

הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים לא מתקיימים היום (א') בעקבות שביתת אזהרה בת יום אחד של ארגון המורים, במחאה על כך שלא נרשמה התקדמות במשא-ומתן על שכרם. השביתה כוללת את כיתות י' עד י"ד, למעט החינוך המיוחד. טיולים וסיורים שתוכננו מראש גם הם יתקיימו כסדרם. במהלך היום, אמורה להתקיים פגישה בין נציגי ארגון המורים לבין אנשי משרד האוצר והחינוך.

ביום רביעי הכריז יו"ר הארגון רן ארז על סכסוך עבודה במסיבת עיתונאים שכינס. לטענתו, זה תקופה ארוכה שארגון המורים דן עם משרד האוצר בהעלאת שכר המורים, אך האוצר מתבצר בעמדתו. לטענת ארז, המשרד הציע למורים מתחילים שכר קבוע של 8,000 שקל בחודש - אולם, העלאת שכרם של הוותיקים תהיה רק בתוספת של 60 שקל בחודש. כך, בפועל, התוספת למורים המתחילים תהיה על חשבון הוותיקים.

איפה לא יתקיימו לימודים?

מורים המלמדים בחטיבה עליונה בכיתות י' עד י"ד שובתים ולא מגיעים לבית הספר ביום ראשון.

חברי הארגון המלמדים בחטיבת הביניים וגם בחטיבה העליונה כמו בבתי הספר השש שנתיים שובתים ולא מגיעים לבית הספר. כך למשל, בתיכונים שבהם ישנן כיתות ט' עד י"ד, יצטרכו מנהלי בתי הספר למצוא סידור חלופי, או גיבוי ממורי הסתדרות ה מורים , לתלמידי כיתות ט'. בנוסף לכך, גם מורים שהם חברי הארגון המלמדים בכיתות ללקויי למידה בחטיבה העליונה שובתים.

מה כוללת השביתה?

השביתה כוללת את כלל הפעילויות בבית הספר ובהן ישיבות פדגוגיות, ישיבות הורים וכו'. אין להגיע לכל פעילות בבית הספר, למעט טיולים וגיחות שנקבעו מראש ליום ראשון.

באילו מוסדות יתקיימו הלימודים כסדרם?

בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים (אלה שהמורים המלמדים בהן נמנים על הסתדרות המורים, ד"י) כמו כן, גם בתי הספר של ה חינוך המיוחד יפעלו כסדרם.

כמה זמן תימשך השביתה?

השביתה היא שביתת אזהרה בת יום אחד ולא שביתה ללא הגבלת זמן. עם זאת, בארגון המורים הזהירו כי אם משרד האוצר לא יגיע עמם להסכמות לגבי העלאות שכר של מורים ותיקים לצד העלאת השכר שהוצעה למורים המתחילים, העיצומים יתרחבו עד לכדי השבתת מערכת החינוך.