זהירות: תכנים נבזיים מועלים ליוטיוב כתוכן לילדים

יזמים נבזיים החלו להפיץ ביוטיוב תכנים המיועדים לכאורה לילדים אך כוללים תוכן לא ראוי בעליל ■ אתר שיתוף הווידאו הפופולרי, שנחשב למקום נקי ובטוח יחסית, במבוכה ■ הפרטים בווידאו

יוטיוב תכנים אסורים לילדים/ צילום: מתוך הוידאו
יוטיוב תכנים אסורים לילדים/ צילום: מתוך הוידאו

אתר שיתוף הווידאו הפופולרי יוטיוב זכה עם השנים למוניטין של מקום נקי ובטוח יחסית, וככזה הורים רבים בוחרים לנגן משם סרטונים לילדים הקטנים שלהם, בתקווה שסרטוני ההמשך יהיו בטוחים גם הם.

עם זאת, לאחרונה נשמעים קולות רבים הקוראים ליוטיוב לבצע סינון מחמיר יותר, לאחר שיזמים נבזיים החלו להפיץ סרטונים בהם מככבים גיבורים מצוירים מעולם הקומיקס ותוכניות הילדים, כמו סופרמן או אלזה מ"לשבור את הקרח", אך התוכן ממש לא מתאים לילדים. הסרטונים מציגים אלימות קשה או וולגריות שאינה מתאימה לילדים.

מרגע שהסרטון מוגדר על-ידי המערכות האוטומטיות של גוגל כתוכן לילדים, הוא עשוי אף להופיע באפליקציית YouTube Kids המיועדת במיוחד לקהל הצעיר ואמורה להציע תכנים המותאמים עבורו. זו התקלה שאותה מתכוונים בגוגל לתקן בעדיפות הגבוהה ביותר, אך עדיין חשוב להדגיש כי יוטיוב כבר אינו מקום בטוח לילדים.

במהלך השבועות הקרובים תעודכן המערכת של האתר, כך שסרטונים המטרידים עליהם דיווחו המשתמשים יוגדרו כמוגבלי גישה ולא יופיעו עוד בקטגוריות או אפליקציות לילדים. לא ניתן יהיה גם להציג בהם פרסומות, אך מה שלא ידווח עלול עדיין להגיע לרשימות צפייה המשלבות תכנים לילדים ותכנים שאינם מיועדים באמת לילדים.

 ג'וניפר דונס, האחראית על מדיניות התוכן באתר, הצהירה כי גוגל נשענת במידה רבה על עירנותם של הגולשים שידווחו על תכנים בעייתיים, אולם אלגוריתם שיוכל לזהות באופן אוטומטי תכנים לא ראויים לילדים הוא כנראה אתגר טכנולוגי מורכב מדי - או כזה שאינו מצדיק את עצמו מבחינת גוגל בשלב זה.