חדש מהניילונים: מרצדס מתחברת להיי-טק הישראלי

מרכז הפיתוח החדש של תאגיד הרכב הגרמני שואף להשתלב באקו-סיסטם הטכנולוגי המקומי ■ מי הגיע להשקה במגדל החדש בתל-אביב?

עדי אופק ועדי סופר תאני  / צילום: תמר מצפי
עדי אופק ועדי סופר תאני / צילום: תמר מצפי

ביום חמישי, רגע לפני סוף השבוע, נדלקו האורות באחד מצמד מגדלי אלון ברחוב יגאל אלון בתל-אביב. הסיבה: אחת הדיירות הראשונות במבנה, חברת מרצדס בנץ, "חיממה מנוע" וחנכה במקום את מרכז הפיתוח שלה בישראל. התזמון והמיקום אפשרו לערוך את אירוע ההשקה בחצי הקומה הפנויה הצמודה, על הבטון האפור החשוף.

במרצדס הסבירו כי מרכז המו"פ המקומי יתמקד בכלי רכב דיגיטליים ושירותי ניידות, כיאה למיקום ולאקו-סיסטם הישראלי. עוד נמסר כי המרכז יעסיק בשנה הקרובה כ-25 עובדים, וכי מדובר ב"נדבך חשוב בפעילויות הגלובליות של תאגיד דיימלר", שמרצדס בנץ נמצאת בבעלותו.

ובהייטק כמו בהיי-טק, העתיד מלא בהבטחות. בתוכנית: הקמת רשת של שיתופי-פעולה עם אוניברסיטאות ועם נציגי ההיי-טק הישראלי וכן השתלבות בכל מה שמפתח את תחום המכוניות המקושרות.

לאירוע ההשקה הגיעו נציגים של תעשיית ההיי-טק המקומית מתחומים שונים, שפגשו שם את האורחים, שהיו גם על תקן מארחים: ד"ר דיטר זטשה, יו"ר מועצת המנהלים של דיימלר AG ומנכ"ל מרצדס בנץ; אולה קלניוס, מנהל המחקר והפיתוח של מרצדס בנץ; ועדי אופק, מנכ"לית מרכז הפיתוח החדש.

עוד חגגו את הקשר המשפחתי: ד"ר שמואל חרל"פ ויואב חרל"פ, מבעלי כלמוביל, יבואנית מרצדס בנץ בישראל; צביקה פולק, נשיא כלמוביל; אמיל קרעין, מנכ"ל קבוצת רכבי העבודה וההסעים בכלמוביל מרצדס; ואריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל מרצדס.

התמנגלו ואיחלו בהצלחה לכולם בחנוכת מרכז הפיתוח: מאיר ברנד, סגן נשיא בגוגל; עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, שלקחה הפוגה מן ההקאתון החרדי, שהתנהל במקביל במשרדי החברה בתל-אביב, והגיעה לאירוע; חמי פרס, שותף-מייסד ומנכ"ל קרן ההון סיכון פיטנגו; גיל שויד, מייסד יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט; היזם והמשקיע יוסי ורדי; היזם זוהר זיסאפל, ממייסדי רד; יהל זליכה, מנהל שותף בקרן הון הסיכון מגמה; יורם טיץ, מנכ"ל ארנסט אנד יאנג ישראל; ורבים אחרים.

עדי אופק ועדי סופר תאני  / צילום: תמר מצפי
 עדי אופק ועדי סופר תאני / צילום: תמר מצפי