"אם תרצו" לסגנית שר החוץ חוטובלי: פטרי את השגריר יששכרוף

השגריר העלה בחשבון הטוויטר שלו קישור לכתבה בנושא תגובת אשתו לורה קם והגנתם על בנם, דין ישכררוף ■ קם כתבה "אני דוחקת בחברי ממשלה ובנציגי ציבור להפסיק להשתמש בשפת תבערה ושנאה נגד כל חייל שסיכן את חייו"

ציפי חוטובלי / צלם: דור מלכה
ציפי חוטובלי / צלם: דור מלכה

ארגון "אם תרצו" פנו הבוקר לסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בבקשה שתפעל לפטר את שגריר ישראל בגרמניה ג׳רמי יששכרוף כיוון שהעלה בחשבון הטוויטר שלו קישור לכתבה בנושא תגובת אשתו לורה קם והגנתם על בנם, דין ישכררוף.

בציוץ של השגריר ישכררוף נכתב ״אמו של דובר שוברים שתיקה לשרים: "הפסיקו להסית"", והציוץ מפנה לכתבה המתארת את דבריה של אמו של דין יששכרוף, לורה קם בעמוד הפייסבוק שלה. קם כתבה שם "אני דוחקת בחברי ממשלה ובנציגי ציבור להפסיק להשתמש בשפת תבערה ושנאה נגד כל חייל שסיכן את חייו". ישראל היום פרסם את מהלך הדחת יששכרוף לראשונה.

יששכרוף משמש כשגריר ישראל בגרמניה מאז אוגוסט 2017. הוא נחשב לאחד הדיפלומטים הבכירים והמקושרים ביותר במשרד החוץ ומומחה מוביל בתחום הגרעין האיראני. יששכרוף שירת כציר מדיני בשגרירות ישראל בוושינגטון, במשלחת ישראל באו״ם, וכמשנה למנכ״ל משרד החוץ לעניינים מולטי-לטרלים. הוא ייצג את ישראל בגופים בינלאומיים העוסקים בנושא הגרעין במשך שנים.

בעת שמונה יששכרוף לתפקיד הבכיר בגרמניה, בעידן בו יחסי ישראל גרמניה עדינים ומורכבים וברקע עומדת עסקת רכש הצוללות - ידעו במשרד ראש הממשלה, בנציבות שירות המדינה ובמשרד החוץ, שיששכרוף הוא אביו של דובר ארגון שוברים שתיקה, דין יששכרוף. הנושא הזה לא עצר את המינוי ולא השפיע על ההחלטה למנות את יששכרוף לתפקיד.

כעת, ׳אם תרצו׳ מעונינים להוביל להדחתו. לדבריהם, השגריר יששכרוף חרג מתפקידו כיוון שהתנהג באופן שפוגע במשמעת בשירות המדינה, התנהג באופן שאינו הולם את תפקידו, בניגוד לסעיף 17 לחוק שירות המדינה. ׳אם תרצו׳ מציינים שלפי כללי שירות המדינה, על עובדי המדינה ובכללם שגרירים ״חל איסור לבקר את מדיניות משרד, מדיניות הממשלה ובכלל זה חוקים והחלטות והודעות מדיניות שנאמרו על ידי שרי הממשלה״.

׳אם תרצו׳ מוסיפים שמדובר ב״מקרה אבסורדי ובו שגריר מכהן במדינה שהעבירה במהלך השנים האחרונות באמצעות קרנות ממשלתיות- סך של 2 מליון ש״ח לטובת ארגון שפועל לכאורה לטובת הארגון והמדינה בה הוא מכהן ולא לטובת האינטרסים של מדינת ישראל״ (הניסוח במקור מכתב הפניה של ׳אם תרצו׳).

״אנחנו מוצאים לנכון להזכיר את הניגוד אינטרסים של מר יששכרוף, כאשר דין יששכרוף בנו של השגריר, הנו הדובר של ארגון שוברים שתיקה, אשר הפרקליטות קבעה שהוא משקר על מנת להעליל את חיילי צה״ל, ועושה זאת תוך כדי שמקבל מימון ממשלת גרמניה״.

יצוין כי לסגנית שר החוץ חוטובלי אין כלל סמכות לפטר את השגריר. הגורם הממנה את השגרירים הישראלים, ועדת המינויים של שירות החוץ, בראשות שר החוץ בנימין נתניהו, היא גם הגורם בעל הסמכות לפטר.