פריגו השלימה את מכירת כימאגיס ב-110 מיליון דולר

פריגו מכרה את הפעילות כחלק ממהלכי התמקדות בפעילויות הליבה ■ מנכ"ל פריגו, ג'ון הנדריקסון: מדובר בעוד חלק בבחינה האסטרטגית בחברה

חברת התרופות פריגו השלימה את מכירת כימאגיס - יצרנית חומרי הגלם (API) מרמת חובב, תמורת 110 מיליון דולר. פריגו דיווחה על הרכישה לפני השלושה חודשים. היא קרן ההשקעות האמריקאית SK Capital המתמקדת במגזר הפארמה ובכימיה, שמנהלת נכסים בשווי של למעלה מ-1.9 מיליארד דולר. עם השלמת העסקה, שינתה הקרן את שם החברה הנרכשת מ- Perrigo API ל- Wavelength Pharmaceuticals.

כפי שכבר הודיעה הקרן לאחר שדווח על העסקה, היא מינתה 4 בכירים לשעבר מחברת טבע לדירקטוריון החברה הנרכשת. מדובר בד"ר יצחק קרינסקי, לשעבר מנהל הפעילות של טבע במזרח אסיה (שמכהן גם כדירקטור בחברה נוספת בפורטפוליו של SK , האלו פארמה); מירון מן, שניהל בעבר את טבע באירופה; יפתח סרי, שהיה מנהל הפארמה של טבע בישראל ולאחר מכן כיהן כמנכ"ל ניו-פארם; ואריק יערי, לשעבר מנהל התפעול הגלובלי בטבע ולאחר מכן מנכ"ל בזן.

סרי מסר היום כי "אנו נרגשים לייצר התקדמות וצמיחה באמצעות השקעות נוספות באנשים, בתרבות, בתהליכים ובטכנולוגיה. צוות ההנהלה פועל להפוך את Wavelength למובילה בתעשייה, על בסיס היסודות החזקים הקיימים".

פעילות כימאגיס שנמכרת ב-110 מיליון דולר הגיעה לפריגו כחלק מרכישת אגיס הישראלית שהייתה בשליטת מורי ארקין, תמורת 818 מיליון דולר ב-2005. עיקר הפעילות של כימאגיס הוא ברמת חובב, אך יש לה גם פעילות מסוימת ביד-אליהו ובבני-ברק, וכן בארה"ב ובהודו, והיא מעסיקה מעל 300 עובדים.

פריגו מכרה את הפעילות כחלק ממהלכי התמקדות שהיא מבצעת בפעילויות הליבה שלה. מנכ"ל פריגו, ג'ון הנדריקסון, אמר היום כי מדובר בעוד חלק בבחינה האסטרטגית שהוא מוביל בחברה, במטרה לפשט, להתמקד ולהציג ביצועים בפעילויות הליבה.

פריגו נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב בשווי 12.3 מיליארד דולר, ומנייתה עולה כעת ב-2.1% בארה"ב.