המשטרה: בית בושת הופעל במתחם צימרים תוך העלמת מסים

המשטרה במבצע משותף עם רשות המסים וזרועות האכיפה השונים פשטו אתמול על מתחם צימרים   בישוב נווה עובד (סמוך לעיר טבריה) בעקבות חשד לניצול צעירות, שינוי יעוד מבנה והקמת מבנים באופן לא חוקי

זנות (צילום: רויטרס)
זנות (צילום: רויטרס)

נמשך המאבק הכלכלי המשולב בבתי הבושת בישראל: הבוקר הותר לפרסום, כי משטרת ישראל במבצע משותף עם משרד מס הכנסה טבריה ברשות המסים, וזרועות האכיפה השונים בהם יחידת הפיצוח של משרד החקלאות, חברת החשמל, רשות מקרקעי ישראל והוועדה לתכנון ובנייה, פשטו אתמול על מתחם צימרים בישוב נווה עובד (סמוך לעיר טבריה), בעקבות חשד כי במקום פועל בית בושת המנצל צעירות תוך כדי העלמת מסים, שינוי יעוד מבנה והקמת מבנים באופן לא חוקי.

במהלך הפעילות נתפסו שלוש צעירות 2 מהן בנות 18 ואחת קטינה - חוסה, תוך שהן מנסות להימלט מהמקום. כמו כן, נתפס סכום כסף בשווי אלפי שקלים. הבנות עוכבו לחקירה והקטינה הועברה לטיפולה של עובדת סוציאלית מטעם שירותי הרווחה. בעל המקום, בשנות ה-60 לחייו, נעצר ומחר יובא לדיון בבקשה להאריך את מעצרו.

במהלך המבצע נמצא סך 6,600 שקל במזומן, וצ'ק על סך 2,500 שקל ובמהלך ביקורת נמצאו עוד 350 שקל במזומן. כל הסכומים לא נרשמו בפנקסי חשבוניות וקבלות. בנוסף, נתפסו פנקסי חשבוניות וספרי הזמנות. בנוסף, נעשתה בדיקת סדר גודל מתחם ויכולת הנבת הכנסות ונמצא כי אמנם קיים תיק במס הכנסה אך הוא אינו מנוהל כחוק. החשוד הוזמן להמשך טיפול במשרדי מס הכנסה.

בין ההשפעות השליליות של בתי בושת הפועלים באופן בלתי חוקי באזורי מגורים ניתן לציין את הסיכון לפגיעה בריאותית, מעורבות של גורמים עבריינים בהפעלתם של בתי הבושת תוך ניצול ופגיעה נפשית וגופנית בנותני השירות וכאשר הפעילות מבוצעת בסמוך לאזורי מגורים היא מהווה מפגע ופוגעת באיכות החיים של התושבים - לכן הוחלט על פעילות מקיפה בין משרדית נחושה למיגור התופעה.

מדובר בהמשך המאבק הכלכלי המשולב נגד עבירות זנות וניהול בתי בושת. כחלק מהאכיפה המשולבת, החל שיתוף פעולה מלא בין הפרקליטות, למשטרה ולרשות המסים בתיקים הקשורים לעבירות זנות וניהול בתי בושת, כאשר תיקים אלה מלווים על ידי פרקליטים כבר משלבי החקירה הראשוניים. כתבי האישום המוגשים בפרשות אלה כוללים עבירות מס ועבירות הלבנת הון לצד העבירה הפלילית הקלאסית, וכן בקשות לצווים מנהליים וחילוטים.

כך לאחרונה היה גם במקרה של נוי חדד, "המאדם של ת"א", שהואשמה ביולי האחרון בניהול שני בתי בושת באזור רחוב המסגר בתל אביב. בנוסף לעבירות הפליליות, חדד מואשמת בשורה של עבירות הלבנת הון ופעולה ברכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון וכן שורת עבירות מס. לאחרונה נעצרה חדד עד תום ההליכים ונכסיה חולטו. צירוף העבירות הכלכליות מעלה את דרגת החומרה של כתב האישום משמעותית, והעונשים המקסימליים בגין עבירות אלה חמור בהרבה מהעונש על סרסרות.