השרה שקד: יש דילים בתהליך בחירת השופטים; ככה היה תמיד

שרת המשפטים נאמה בכנס באוניברסיטת חיפה והתייחסה לתחקיר של תוכנית "עובדה": "אנחנו לא בוחרים לפי מגדר או מוצא אבל כן רוצים לדחוף לגיוון בין השופטים ולשונות בין השופטים"

מרים נאור, איילת שקד ואסתר חיות  צילום: משרד המשפטים
מרים נאור, איילת שקד ואסתר חיות צילום: משרד המשפטים

"בתהליך של בחירת שופטים יש דילים. זה המנגנון שלנו וככה זה היה תמיד. אנחנו לא בוחרים לפי מגדר או מוצא אבל כן רוצים לדחוף לגיוון בין השופטים ולשונות בין השופטים. למשל, מינינו שתי שופטות ממוצא אתיופי ומינינו שופטים מחבר העמים. ואנחנו מנסים לקדם שופטים מהפריפריה", כך אמרה היום (ה') שרת המשפטים איילת שקד בכנס פתיחת שנת המשפט באוניברסיטת חיפה.

שקד הגיבה לתחקיר של עומרי אסנהיים ששודר אתמול בתוכנית "עובדה" שחשף באופן טלוויזיוני את התככים והפוליטיקות שמאחורי בחירת השופטים. שקד הוסיפה ואמרה שאי אפשר לקרוא לתוכנית "תחקיר, כי הכל כבר היה ידוע למי שעוסק בתחום. "כשרואים את זה בטלוויזיה זאת נקודת מבט צרה כי לוקחים מקטעים מקטעים ומשדרים לציבור חלק מהדברים. אבל ככה זה היה תמיד זה המנגנון. יש דילים ככה זה עובד תמיד.

שקד גם התייחסה לאמירה שמועמדותה של השופטת רות רונן מבית המשפט המחוזי בתל אביב נפסלה בשל המעורבות של בעלה בקרן החדשה לישראל. "זה לא נכון שפוסלים שופטת בשל דעות של בעלה. אני אמרתי שרות רונן היא שופטת מצוינת ולא מעניין אותי מה בעלה עושה", אמרה שרת המשפטים. על פרשת שוברים שתיקה: "הפרקליטות לא מקבלת ממני הוראות. החקירה הזאת הוכיחה שהאדם משקר ואני לא רוצה לתת להם בכלל במה."