רשמית: WeWork רוכשת את מיטאפ

(עדכון) - התקשורת הזרה דיווחה כי WeWork תרכוש את החברה המפעילה פלטפורמה לארגון אירועים ומפגשים, בעיקר בתחום ההייטק ■ בהמשך היום WeWork אישרה את הדיווח בהודעה רשמית

אדם נוימן - מייסד WeWork / צילום: באדיבות WeWork
אדם נוימן - מייסד WeWork / צילום: באדיבות WeWork

סקוט הייפרמן, מנכ"ל הסטארט-אפ מיטאפ (Meetup) שמנהל פלטפורמה לארגון מפגשים, הודיע אתמול (ב') לעובדי החברה כי היא נרכשת על-ידי חברת WeWork שהקים אדם נוימן - כך דיווח אתר crunchbase. היום (ג') בשעות הצהריים WeWork אישרה את הדיווח בהודעה רשמית מטעמה. 

על פי הנטען, סכום הרכישה גבוה מ-200 מיליון דולר. על-פי הדיווח, הייפרמן הזכיר בפגישה עם עובדי החברה כי הרכישה תאפשר להכפיל את גודל החברה. גורם המקורב לעסקה מסר ל"גלובס" כי אכן לא מדובר בסכום המדויק. 

Axios הם המקור לדיווח על המחיר של כ-200 מיליון דולר. נציין כי תחילה דווח בתקשורת הזרה כי הסכום הוא 30 מיליון בלבד.

WeWork, המוערכת ב-20 מיליארד דולר, גייסה עד היום כמחצית מסכום זה, כולל גיוס של 4.4 מיליארד דולר שעליו הודיעה באוגוסט האחרון, מתאגיד הענק היפני SoftBank ומקרן Vision של התאגיד.

החברה מפעילה 255 מתחמי משרדים ב-58 ערים ברחבי העולם, ובחצי השנה האחרונה דיווחה על 4 רכישות: של Spacemob הסינגפורית, חברת השכרת משרדים; Unomy, סטארט-אפ ישראלי שהקים פלטפורמת שיווק ומכירות לעסקים; Flatiron School, אקדמיה למתכנתים בניו-יורק, שגייסה טרם הרכישה 14 מיליון דולר; ו-Fieldlens, חברת טכנולוגיה לשיפור התקשורת והתיאום באתרי בנייה.

WeWork ביצעה לאחרונה גם רכישת נדל"ן משמעותית בניו-יורק. לפני חודש הודיעה HBC הקנדית כי היא מכרה לחברת השכרת המשרדים את המבנה שבו שוכנת חנות הדגל של רשת Lord & Taylor בשדרה החמישית, ב-850 מיליון דולר. המבנה ישמש את מטה WeWork.

מיטאפ, הפועלת מניו-יורק, גייסה עד היום כ-19 מיליון דולר, כשהגיוס האחרון היה ב-2014. החברה מפעילה פלטפורמה לארגון אירועים ומפגשים, בעיקר בתחום ההייטק. עד כה אורגנו בפלטפורמה של החברה כ-300 אלף מפגשים, שאליהם נרשמו כ-35 מיליון משתתפים במצטבר.

Meetup

שנת הקמה: 2014

מנכ"ל: סקוט הייפרמן

תחום פעילות: פלטפורמה לארגון כנסים

עובדים: 15, בניו-יורק

גיוסי הון: 19 מיליון דולר