מחיר למשתכן: כ-14 אלף נרשמים להגרלת 2,468 דירות

ההגרלה מתייחסת ליישובים שונים, בהם אור-יהודה, באר-שבע, בית שאן, דימונה, חריש, טירת הכרמל, כרמיאל, מודיעין, עכו, קריית ביאליק, קריית מוצקין, קריית טבעון ושדרות

פרויקט מחיר למשתכן בלוד / צילום: אמיר מאירי
פרויקט מחיר למשתכן בלוד / צילום: אמיר מאירי

הסתיימה ההרשמה להגרלות ההמשך של מחיר למשתכן. נזכיר כי מדובר בהגרלות שפורסמו בשנית בערים שונות לאחר שהגרלה שנערכה בעבר לא הניבה זוכים לכל יחידות הדיור. להגרלה הנוכחית יכלו להירשם גם זכאי סדרה א' וגם זכאי סדרה ב' לעומת ההגרלות הקודמות להן יכלו להירשם רק זכאי סדרה א'. עם זאת, במטה הדיור קבעו כי למרות שההגרלות פתוחות לשתי הסדרות, תינתן עדיפות מסוימת לזכאי סדרה א' בהגרלות, בדומה לעדיפות שמקבלים בני המקום. שיעור העדיפות המדויק עוד ממתין לאישור סופי של מטה הדיור.

על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר, להגרלה הנוכחית נרשמו 14,195 משקי בית זכאים שיתחרו על 2,468 יחידות דיור מוזלות בסך-הכול, 1,161 מהן מיועדות לבני מקום ביישובים השונים. ההגרלה מתייחסת ליישובים שונים, בהם: אור-יהודה, באר-שבע, בית שאן, דימונה, חריש, טירת הכרמל, כרמיאל, מודיעין, עכו, קריית ביאליק, קריית מוצקין, קריית טבעון ושדרות.

נציין כי הישובים שזכו לביקוש הרב ביותר מצד זכאי התוכנית הם מודיעין-מכבים-רעות, שם נרשמו 7,426 זכאים בסך-הכול, אור-יהודה שם נרשמו 5,754 זכאים בסך-הכול, באר-שבע עם 3,006 זכאים שנרשמו, חריש עם 2,144 נרשמים וקריית מוצקין בה נרשמו 1,721 משקי בית זכאים.

נזכיר כי במקביל לפרסום תוצאות ההגרלה האמורה, ב-3 בדצמבר תיפתח ההגרלה הגדולה הבאה, השלישית במספר, הצפויה לכלול כ-9,000 יחידות דיור בשורה של ערים: ירושלים, מעלה-אדומים, מבשרת-ציון, נתניה, אילת, באר-יעקב, מודיעין, אופקים, אשקלון, בית שמש, דימונה, מעלות-תרשיחא, נהריה, נצרת, עכו, עפולה, צפת, קריית ביאליק, ראש-העין, רמלה, שדרות, כפר מנדא, נחף וסכנין.

במקביל, הגרלה זו עתידה גם לכלול כאלף יחידות דיור אותן מחזיקים הקבלנים והיזמים בפרויקטים רגילים שישווקו במסגרת מחיר למשתכן. מדובר בפרויקטים בהם יוכלו הקבלנים לשווק את הדירות במסגרת התוכנית הממשלתית ולקבל בעבורן סבסוד עד גובה 137 אלף שקל. עד כה טרם פורסמה הרשימה המלאה של אותן יחידות הדיור האמורות.