הצלחה להנפקות של אחים יעקובי ואלמור בשלב המוסדי

החברות גייסו יחד כ-125 מיליון שקל - שתיהן מעל מחיר המינימום ■ השלב הציבורי בהנפקות אלה צפוי בימים הקרובים, ולאחריו הן יחלו להיסחר

האחים אמיר (מימין) ופיני יעקובי. המשפחה קיבלה בספטמבר דיבידנד של 10 מיליון שקל  / צילום: אריק סולטן
האחים אמיר (מימין) ופיני יעקובי. המשפחה קיבלה בספטמבר דיבידנד של 10 מיליון שקל / צילום: אריק סולטן

שוק הנפקות האקוויטי הראשוני (IPO) ממשיך לייצר פעילות, ואתמול (ג') השלימו בהצלחה חברת הבנייה י.ש אחים יעקובי וחברת הפרויקטים אלמור את השלב המוסדי בהנפקות שהן מקדמות, תוך שנהנו מביקושי יתר, ובסך הכול גייסו יחד כ-125 מיליון שקל - שתיהן מעל מחיר המינימום.

השלב הציבורי בהנפקות אלה צפוי בימים הקרובים, ולאחריו הן יחלו להיסחר בבורסה.

אחים יעקובי הבטיחה גיוס בהיקף של כ-85 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-360 מיליון שקל "אחרי הכסף", וזאת לאחר ביקושים שהגיעו לכ-150 מיליון שקל.

במקביל גייסה אחים יעקובי, כפי שתכננה, כ-70 מיליון שקל באמצעות אג"ח בריבית של כ-3% - לעומת ריבית מקסימום שנקבעה על יותר מ-4%.

המוסדיים השתתפו

ככל הידוע, בהנפקה, אותה מובילים פועלים אי.בי.אי, ברק קפיטל חיתום ומנורה חיתום, לקחו חלק גופים מוסדיים גדולים, בהם חברות ביטוח וקופות גמל.

אחים יעקובי, הנמצאת כיום בשליטת האחים פיני (יו"ר) ואמיר (מנכ"ל) יעקובי, היא אחת החברות הבולטות בענף התשתיות בישראל, וכיום פועלת בשלושה מגזרים עיקריים: הקמת וביצוע פרויקטים - מגזר המהווה את פעילותה העיקרית, עם 60%-70% מההכנסות; מתן שירותי אחזקה ותפעול למבנים ומערכות; וכן ייזום והפעלת מתקני טיפול בפסולת (מגזר סביבה ירוקה).

אלמור הבטיחה גיוס של כ-40 מיליון שקל, אחרי ביקושים שהגיעו לכ-80 מיליון שקל - מהלך שנעשה לפי שווי חברה של כ-170 מיליון שקל, שגם בו לקחו חלק מוסדיים גדולים.

אלמור, שנוסדה ב-1967 על-ידי מאיר סרוסי וגרשון חיים, עוסקת בביצוע פרויקטים ומתן שירותי החזקה בתחום האלקטרומכניקה - חשמל, אנרגיה ומיזוג אוויר, וייצור לוחות חשמל.

את ההנפקה מובילים רוסאריו קפיטל, ווליו בייס, לאומי פרטנרס, אייפקס ואגוז, וכחלק ממנה עדכנה רפק, בעלת השליטה באלמור, על מימוש אופציה לרכישת נתח ממניות צמד המייסדים ומנהליה - סרוסי וחיים, תמורת כ-21 מיליון שקל.

בעקבות מימוש האופציה, לאחר ההנפקה חלקה של רפק באלמור יעמוד על 50.01% וכתוצאה מכך היא תאחד את תוצאותיה בדוחות הכספיים לסיכום 2017 - מהלך ממנו היא צופה רווח לפני מס של כ-35 מיליון שקל.

רפק, בשליטת תנחום אורן, היא חברת החזקות העוסקת בתחומי המחשבים והתקשורת, תשתיות וייעוץ וייצוג. החברה ניצלה בפברואר השנה את קופת המזומנים שנוצרה לה ממכירת חלקה בחברת אר.אר מדיה (RR Media) אשתקד, ומימשה אופציה שהייתה לה, והגדילה את החזקתה באלמור כשרכשה עוד 25% ממניותיה תמורת כ-26 מיליון שקל - קרי לפי שווי של כ-100 מיליון שקל בלבד.