תנופורט יוצאת להנפקת אג"ח בהיקף של 310 מיליון שקל

החברה מייעדת כ-140 מיליון שקל לחלוקת דיבידנד, שיאפשר החזר חוב שלקחו על עצמם ירון אדיב וכידן דהרי ברכישת החברה

ירון אדיב וכידן דהרי / צילום: גיא בן אסייג
ירון אדיב וכידן דהרי / צילום: גיא בן אסייג

ירון אדיב וכידן דהרי מביאים את חברת הנדל"ן המניב תנופורט לבורסה, ומבקשים לגייס לה אג"ח בהיקף של כ-310 מיליון שקל. זאת פחות משנה לאחר שהשניים רכשו את החברה מידי כונסי הנכסים של איש העסקים אליעזר פישמן (מטעם בנק לאומי) תמורת כ-160 מיליון שקל. עסקת הרכישה הושלמה בפברואר השנה.

פעילותה של תנופורט, המחזיקה ב-14 נכסים בישראל, מחולקת לשני מגזרים עיקריים - התחום המרכזי, האחראי ליותר מ-80% מהכנסותיה, הוא השכרה ותפעול נכסי נדל"ן שונים, בהם מסחרי, תעשייתי, בתי אריזות ותחנות דלק. בנוסף היא מציעה שירותי אחסנה בקירור של פירות, ירקות, מוצרי חלב ומוצרים נוספים, ובמסגרת זו היא מחזיקה ב-4 מבני קירור בשטח של כ-9,000 מ"ר באזור התעשייה "שדות נגב" שבנתיבות. מנכ"ל החברה הוא בני כלסי.

מתשקיף מדף ראשון שפרסמה הבוקר תנופורט, עולה כי החברה מעוניינת לגייס סדרה (א') בריבית שנתית קבועה, בשיעור מקסימלי של 6%, שעיקרה תוחזר בסוף שנת 2024. חלק מתמורת ההנפקה מיועד לפירעון הלוואות שהוענקו לתנופורט על-ידי בנק לאומי טרם רכישתה על-ידי אדיב ודהרי, וחלקה מיועד לחלוקת דיבידנד של כ-140 מיליון שקל, שישמש את אדיב ודהרי לפירעון חלק מהלוואה שלקחו לצורך רכישתה של תנופורט - עיקרה מקרן כלירמרק.

שיפור ברווח ב-2017

יתרת סכום ההנפקה, ככל שתיוותר בחברה, תשמש לצורך פעילותה בהתאם להחלטות דירקטוריון. במקביל לגיוס החוב, החברה חתמה על הסכמים למכירת שניים מנכסיה, והתמורה מהן תשמש גם היא להחזר החוב ללאומי, שהיקפו כ-285 מיליון שקל.

עוד עולה מפרטי התשקיף כי בתשעת החודשים הראשונים של 2017 הכנסותיה של תנופורט שמרו על יציבות, ברמה של כ-45 מיליון שקל, ולאחר שערוך נכסים בהיקף של 27 מיליון שקל היא נהנתה משיפור של 34% ברווח התפעולי שלה, שהגיע ל-53.5 מיליון שקל ומצמיחה של 18% ברווח הנקי, ל-37 מיליון שקל.

בסיכום 2016 ההכנסות עלו ב-5% ל-60 מיליון שקל והרווח הגולמי עלה ב-7% ל-38 מיליון שקל. בשורה התפעולית הציגה תנופורט זינוק שנתי של פי 3, ל-60 מיליון שקל וזאת לאחר שנהנתה מעליית שווי נכסיה בהיקף של 21 מיליון שקל, לעומת ירידת שווי של קרוב ל-13 מיליון שקל ב-2015. בנוסף נהנתה החברה מהכנסות מיסים נדחים בהיקף של כ-60 מיליון שקל, כך שהרווח הנקי השנתי שלה אשתקד הגיע ל-118 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של 9.5 מיליון שקל ב-2015.

בנוגע לדמי הניהול מעדכנת תנופורט על הסכם לקבלת שירותי ניהול עליו חתמה בימים האחרונים מול חברת די אנד איי הפרטית של אדיב ודהרי, שייכנס לתוקף בתחילת 2018 לקבלת שירותי יו"ר וסגן יו"ר באמצעות אדיב ודהרי תמורת דמי ניהול של 120 אלף שקל לכל אחד מהשניים, בנוסף לדמי ניהול משתנים על בסיס תוצאות החברה.

במחצית הראשונה של 2017 שילמה תנופורט דמי ניהול של 600 אלף שקל לדי אנד איי, לאחר שמתחילת חודש אפריל ועד למועד התשקיף קיבלו דהרי ואדיב 1.3 מיליון שקל מהחברה. בראיון שהעניקו השניים ל"גלובס" לפני כמה חודשים הם העריכו כי תוך שלוש שנים תגיע החברה לשווי של כ-1 מיליארד שקל.

עוד עולה מפרטי התשקיף כי די אנד איי חתמה על הסכם מול אפסילון חיתום ולאומי פרטנרס חתמים לקבלת שירותי יעוץ מימוני תמורת 2.3 מיליון שקל, בחלקים שווים. בנוסף יקבלו שתי חברות החיתום עמלת הפצה בגין גיוס האג"ח, שתפורט בהמשך.

תנופורט

תחום פעילות: נדל"ן מניב ואחסנה בקירור

מספר נכסים: 14

בעלים: ירון אדיב וכידן דהרי

מנכ"ל: בני כלסי

תוצאות ינואר-ספטמבר 2017:

הכנסות: 45 מיליון שקל

רווח תפעולי: 54 מיליון שקל

רווח נקי: 37 מיליון שקל