עכשיו זה סופי: ערוץ הילדים יירד משידורי הוט בסוף 2017

חברת RGE תעביר כעת את כל תכני ספריית ערוץ הילדים לסלקום TV ולפרטנר TV, עימן חתמה על הסכמים ארוכי-טווח ■ כפי שנחשף ב"גלובס", בהוט החליטו להעביר את הפקת ערוץ הילדים המרכזי שלהם מ-RGE לחברה של חיים סלוצקי, שמפיקה ערוץ ילדים גם עבור yes 

חברת RGE הודיעה היום (א') באופן רשמי כי ערוץ הילדים, אותו הפעילה עד כה בהוט, ירד משידורי הפלטפורמה באופן סופי בסוף השנה. כפי שדיווחנו ב"גלובס" כבר ביולי השנה, בסוף 2017 תם החוזה של RGE עם הוט, ובחברת הכבלים בחרו ללכת בדרכה של yes ולהעביר את הפקות הילדים שלה לערוץ חדש שאותו תפיק חברת ההפקות של חיים סלוצקי.

RGE מסרה היום כי "אחרי שנים בפלטפורמות המסורתיות הודיעו לאחרונה פרטנר TV וסלקום TV כי חתמו עם חברת RGE על הסכמים ארוכי-טווח ונרחבים לשידור ערוץ הילדים".

ערוץ הילדים כבר עלה בחודשים האחרונים בשתי הפלטפורמות של פרטנר וסלקום, אך כעת מדובר לפי ההודעה בהסכם מקיף שיעביר לשתי החברות החדשות, באופן בלעדי, את כל ספריית התכנים שצבר ערוץ הילדים במשך השנים, שכוללת תוכניות כמו "גאליס", "אלישע", "השמינייה", "ארתור", "הפיג'מות" ועוד.

למרות ההודעה הרשמית של RGE, גורמים בשוק טענו היום כי בין הוט ל-RGE עדיין מתנהל משא-ומתן על האפשרות של הוט להמשיך ולשדר חלק מתכני ערוץ הילדים של RGE בספריית ה-VOD שלה. כפי שדווח ב"גלובס", כל התכנים שהופקו עבור הוט על-ידי RGE לפני 2016 שייכים ל-RGE, ואם הוט מעוניינת להמשיך ולשדר אותם, היא תצטרך להגיע להסכם כספי בנושא.

כאמור, כעת, החל 2018 ישודר גם ב-yes וגם בהוט ערוץ ילדים בהפקת סלוצקי אפיקי תקשורת, שיפעל במתכונת דומה לזו שבה פעל ערוץ הילדים עד סוף 2016. חלק מהתכנים שישודרו בו יוגדרו כהפקות משותפות, ואלה ימומנו על-ידי yes והוט וישודרו בשתי הפלטפורמות, וחלק אחר יוגדרו כהפקות בלעדיות וישודרו רק ב-yes או רק בהוט.

משמעות הדבר היא שגם yes וגם הוט ינתבו כעת סכומים גדולים, בהיקף של מיליוני שקלים בשנה, להפקות מקור לילדים ולנוער שיבוצעו על-ידי סלוצקי, או על-ידי חברות הפקות חיצוניות שסלוצקי יפנה אליהן ויגזור רווח הפקה של עד 10%, כפי שמתירה הרגולציה. מי שמנהלת את חברת ההפקות של סלוצקי - שאחראית גם להוט בידור ישראלי ולערוץ 8 - היא רינת קליין.

הוט ו-yes מחויבות מבחינה רגולטורית להשקיע מדי שנה 8% מהכנסותיהן בהפקות מקור, ומתוך הסכום הזה 27.5% אמורים להיות מושקעים בתכני ילדים ונוער. בפועל, שתי החברות משקיעות סכומים גדולים בהרבה בתחום - בגלל חשיבותו הרבה בבידול ובשימור לקוחות. לפי דוחות מועצת הכבלים והלוויין לשנת 2014, כל אחת מהחברות השקיעה קרוב ל-60 מיליון שקל בהפקות בקטגוריה.

מערוץ הילדים נמסר היום: "אנחנו שמחים להשיק את החבילות הנרחבות שלנו עם התוכן שברשותנו לילדי ישראל. זו הפעם הראשונה שבה תכני הערוץ יתרכזו בחבילה מורחבת ואטרקטיבית לצופי הערוץ. בהזדמנות זו נודה לחברינו בהוט על שהיו עבורנו בית חם במשך שנים, עם מותגים שהפכו לנכס צאן ברזל בתרבותם של רבים מילדי ישראל. אנו מבטיחים שנמשיך לעשות את הערוץ הטוב ביותר גם בעתיד ולהביא תכני מקור חדשים ואיכותיים לצד תכניות רכש מהמובילות בעולם".

מפרטנר TV נמסר: "אנו מברכים על ההחלטה של ערוץ הילדים להתקדם מהפלטפורמות הישנות, וגאים בשותפות עם ערוץ הילדים, שהיה חלק מפרטנר TV מיום ההשקה".