ח"כ דוד ביטן למקורביו: עושים הכול כדי לתפור לי תיק

יו"ר הקואליציה אמר למקורביו, בהפסקה מהחקירה, כי הוא שוקל להתפטר מהכנסת: "לא מפסיקים לרדוף אותי, נמאס לי מהבלגן" ■ חברת החדשות: מסמכים, הקלטות וצילומים מגבשים תשתית ראייתית בפרשה ■ פרשת השחיתות בעיריית ראשל"צ: מביטן עד ראש העיר 

דוד ביטן / צילום: איל יצהר
דוד ביטן / צילום: איל יצהר

במהלך הפסקה בחקירתו אמר היום (א') ח"כ דוד ביטן למקורביו כי הוא "שוקל להתפטר מהכנסת" בעקבות חקירתו הממושכת, שצפויה להימשך גם מחר. "כבר תקופה ארוכה לא מפסיקים לרדוף אותי, מציקים לי, לא נותנים לי לעבוד", הוסיף ביטן בשיחה עם מקורביו.

עוד תקף ביטן את התנהלות המשטרה ואמרה: "כשלא מצאו רבב בתפקודי, עברו לבני משפחתי. עזבו אותם בשקט, נמאס לי מהבלגן הזה. אני שוקל להתפטר מהכנסת, כי במשטרה עושים הכול כדי לתפור לי תיק, כי אני נלחם בהם".

ביטן חשוד בקבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים: לפי החשד, הוא קיבל שוחד וטובות הנאה גם לאחר שנבחר לכנסת בתמורה לקידום ענייניהם של אנשי עסקים בראשון-לציון. כך למשל נשאל אחד החשודים שנעצר, ונמנה עם משפחת פשע, האם הוא סייע לביטן לכסות את חובותיו - והחשוד השיב תשובה שלילית.

מעצרם של שאר החשודים בפרשה הזו הוארך בבית המשפט: גם מעצרו של ראש עיריית ראשון-לציון, דב צור, הוארך ב-5 ימים.

השופט עמית מיכלס אמר כי מחומר החקירה עולה תמונה מדאיגה וחמורה. לחברת החדשות נודע כי החוקרים הצליחו לגבש תשתית ראייתית של ממש, שכוללת מסמכים, הקלטות וצילומים: התשתית מחזקת את החשדות, ויש בידי החוקרים ככל הנראה גם חשוד שנמנה עם המעורבים בפרשה שהסכים לשתף פעולה ולסייע לחוקרים להפליל את האחרים.

מכיוון שמדובר בחבר כנסת מכהן, אי-אפשר להאריך את מעצרו של ביטן או להטיל עליו מגבלות, אבל כבר מחר (ב') הוא יתייצב בלהב 443 להשיב לשאלות החוקרים.

גם מקורבת לביטן נחקרה היום במשך שעות ארוכות: בין היתר החוקרים הטיחו בה מסמכים המעידים על העברות של סכומים גדולים לחשבונות שלה. כששאלו אותה מה הפשר, היא אמרה שהחשבון על שמה, אבל טענה כי מי שניהל אותו זה המקורב, בזמן שהייתה לו מגבלה מהבנק.

בנוגע לשאלות העיתוי בחקירה, בצמרת משרד המשפטים אומרים כי מדובר בחקירה סמויה שנמשכה כמעט שנה וחצי. השם של ביטן הוא רק שם אחד מתוך הערוצים הרבים של חקירת השחיתות בראשון-לציון. ההחלטה מתי תהפוך לגלויה תוכננה ובוצעה באישור של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה לפני כחודש. בצמרת משרד המשפטים חוזרים ומדגישים כי בשל העובדה שמדובר בחבר כנסת, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מעורב גם בחקירה הזו ומלווה אותה, והוא זה שנתן את האישורים לאורך הדרך.