נובל אנרג'י במו"מ למכירת זכויות ב"תמר" לתמר פטרוליום

נובל אנרג'י, המחזיקה ב-32.5% מהזכויות במאגר, במו"מ למכור 7.5% מזכויותיה ■ בתמר פטרוליום מציינים כי אם המו"מ יתגבש לעסקה, הרי שחלקה תתבצע באמצעות תשלום במזומן, ויתרת התמורה תועבר כנראה בדרך של הקצאה פרטית

נובל אנרג'י, המחזיקה ב-32.5% מהזכויות במאגר "תמר" ומשמשת גם במפעילת הפרויקט, מנהלת מו"מ "לא מחייב ולא בלעדי" למכירת 7.5% מהחזקותיה במאגר ובמאגר דלית לתמר פטרוליום. על כך דיווחה הבוקר (ב') תמר פטרוליום לבורסה.

בתמר פטרוליום  מציינים כי אם המו"מ יתגבש לעסקה, הרי שחלקה תתבצע באמצעות תשלום במזומן, ויתרת התמורה תועבר כנראה בדרך של הקצאה פרטית של מניות החברה לנובל אנרג'י .

התמורה במזומן תמומן בדרך של הנפקת אגרות חוב על-ידי תמר פטרוליום, וזאת מבלי לפגוע בדירוג אגרות החוב (סדרה א') של החברה ומבלי לפגוע ביחסי כיסוי החוב של אגרות החוב הקיימות, בכפוף להתאמות כפי שיקבעו בהסכם.

תמר פטרוליום, נזכיר, הצטרפה לבורסה בחודש יולי השנה לאחר שגייסה בהנפקת אקוויטי כ-200 מיליון דולר. החברה הינה חברת נפט וגז עצמאית ללא גרעין שליטה, אשר רכשה 9.25% ממאגר תמר, מתוך חלקה של דלק קידוחים במאגר (שנותרה לאחר העסקה עם כ-22% מהזכויות בתמר).

דלק קידוחים השאירה בידיה כ-40% מהחברה. במסגרת הנפקת המניות נרשמו ביקושים נמוכים ביותר ממשקיעים זרים והסתכמו ב-50 מיליון דולר בלבד, וזאת למרות שההנפקה כוונה בעיקר למשקיעים הזרים.

כשבועיים לפני הנפקת המניות גייסה תמר פטרוליום כ-650 מיליון דולר בהנפקת אג"ח, כשריבית החוב נקבעה על 4.69%.

נזכיר כי שוויו של מאגר תמר לצורך ההנפקה שבוצעה בקיץ עמד על כ-11 מיליארד דולר.