ח"כ דוד ביטן לבית המשפט: תנו לי להתראיין בתקשורת

יו"ר הקואליציה מציין בבקשה כי אחרי חקירתו בתחילת השבוע הוא נדרש לחתום על כתב התחייבות לפיו נאסר עליו לשוחח עם התקשורת, וזאת כדי למנוע שיבוש חקירה והדלפות - אך "הכלל נאה דורש נאה מקיים כנראה טרם הגיע לאוזני היחידה החוקרת"

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, פנה היום (ג') בבקשה דחופה לבית משפט השלום בירושלים שיתירו לו להתראיין לכלי התקשורת. "מוגשת בזאת בקשה דחופה, לפיה מתבקש כבוד בית המשפט לבטל את ההגבלה שהוטלה על המבקש (ביטן), לפיה נאסר עליו לשוחח עם התקשורת, כל סוגי התקשורת, לא במישרין ולא בעקיפין".

ביטן מציין, באמצעות עו"ד אפרים דמרי, כי בתחילת השבוע, ביום שבו היה אמור לעלות להצבעה חוק ההמלצות, הפכה חקירה סמויה לחקירה גלויה שנוהלה על-ידי יחידת להב 443. עו"ד דמרי מציין בבקשה כי אחרי חקירה ממושכת ביטן "נדרש לחתום על כתב התחייבות לפיו ייאסר עליו למסור לכלי התקשורת בכל דרך שהיא, וגם לא בדרך של 'הדלפה', על פרטי החקירה".

לדבריו, "על אף שהמבקש לא היה חייב לחתום על מסמך כזה, לאור החסינות המוענקת לו כחבר כנסת המונעת את מעצרו, הוא הסכים מרצונו הטוב והחופשי לחתום על התחייבות, על-מנת לאפשר ליחידה החוקרת לנהל חקירה עניינית, יעילה ודיסקרטית".

עוד מוסיף דמרי כי החוקרים דרשו זאת ממנו כדי למנוע שיבוש חקירה. "מטבע הדברים, אם מסירת פרטים על-ידי המבקש עשויה לשבש חקירה - על אחת כמה וכמה חל איסור זה על היחידה החוקרת, אך הכלל נאה דורש נאה מקיים כנראה טרם הגיע לאוזניהם של היחידה החוקרת". 

עו"ד דמרי מציין כי מיד אחרי סיום חקירת ביטן, כל כלי התקשורת במדינה פרסמו חלקים נרחבים מחקירתו ובעיקר מחקירת אשתו. "לא רק שעצם ההדלפה היא חמורה, אלא היא חמורה שבעתיים כאשר היא מגמתית ומכוונת להפעיל לחצים פסולים ונפסדים על הנחקרים מול שצף ההדלפות".