עם מי לטוס? אלה מועדוני הנוסע המתמיד הטובים בעולם

מדירוג שערכה חברת הייעוץ On point Loyalty, שבחן 100 מועדוני נוסע מתמיד ברחבי העולם, עולה כי החברות האמריקאיות הן אלה שמככבות ■ שווי שלושת המועדונים הללו נאמד ב-20 מיליארד דולר למועדון ■ ולאיזה מקום הגיע מועדון הנוסע המתמיד של אל-על?

מה כוללת הטיסה במחלקת העסקים באייר קנדה/ צילום: אתר אייר קנדה
מה כוללת הטיסה במחלקת העסקים באייר קנדה/ צילום: אתר אייר קנדה

מיהו מועדון הנוסע המתמיד הטוב בעולם? מדירוג חברת הייעוץ On point Loyalty, שבחן 100 מועדוני נוסע מתמיד ברחבי העולם, עולה כי חברות התעופה האמריקאיות הן אלה שמככבות: ראשונה בדירוג ממוקמת דלתא איירליינס עם מועדון הסקיי מיילס שלה; אחריה אמריקן איירליינס; ובמקום השלישי יונייטד איירליינס, ששדרגה לאחרונה את מחלקת העסקים שלה. שווים של שלושת המועדונים הללו נאמד ב-20 מיליארד דולר למועדון, וביחד הם מהווים 48% משווי כלל המועדונים בעולם.

את המקום הרביעי בדירוג תופסת חברת התעופה סאוט' ווסט איירליינס. את נקודות החוזק של החברות האמריקאיות, כפי שעולה מהדוח, מנו החוקרים בערך שהם מעניקים לנוסעים, בכמות החברים ובהטבות שהמועדונים מעניקים מעבר לצבירת נקודות. עוד צוינה העובדה שהמועדונים מתחזקים כרטיסי אשראי כערובה להצלחת המועדון ולפעילותו עבור החברים.

את המקום החמישי בדירוג תופסת קבוצת אייר פראנס KLM עם מועדון "פליינג בלו", ולמעשה זהו המועדון האירופי המדורג בציון הגבוה ביותר. שווי המועדון הוערך ב-6.27 מיליארד דולר.

מיילס אנד מור, אחד המועדונים הגדולים בעולם של קבוצת לופטהנזה, שבו גם חברות נוספות, דורג במקום השישי, כאשר שווי המועדון נאמד בכ-5.7 מיליארד דולר.

מועדון Avios, שעמו נמנית בריטיש איירווייז יחד עם איבריה וחברות תעופה נוספות, דורג שביעי. אחריהם בזה אחר זה מוקמו מועדוני הנוסע המתמיד של החברות האסייתיות: יפן איירליינס, קוריאן אייר, ANA וקתאי פסיפיק, המפעילה טיסות בקו הונג-קונג-תל-אביב.

מועדון הנוסע המתמיד של אל-על תפס את המקום ה-45 והוערך בשווי של 438 מיליון דולר. בהינתן העובדה שאל-על היא חברה קטנה, מדובר דווקא בדירוג מכובד למדי. מתחת לאל-על דורגו חברות כמו אליטליה (מקום 57), אייר אירופה (מקום 66) ואייר אינדיה (מקום 48).

גם חברות הלואו קוסט השכילו להבין כי לנאמנות הנוסעים יש חשיבות עליונה. 61% מחברות התעופה שחרטו על דגלן מחיר זול מתחזקות מועדוני נוסעים. ריאנאייר, שמועדון הנוסע המתמיד שלה מוערך ב-1.57 מיליארד דולר, היא הראשונה מבין חברות הלואו קוסט; ואחריה איזי ג'ט, שמועדון הנוסע המתמיד שלה הוערך ב-514 מיליון דולר.

עוד עולה מהדוח כי תוכניות הנוסע המתמיד ברחבי העולם כוללות 288 מיליון חברים פעילים. 3.5 טריליון מיילים נצברים מדי שנה במועדוני הנוסע המתמיד - כמה מתוכם ממומשים לכדי שדרוגים או לכדי טיסות בונוס? זהו נתון שחברות התעופה לא אוהבות לחשוף, אולם מדובר בשיעור חלקי בלבד.