3 שנים לאחר שפוטר ע"י נתניהו, לפיד מחליט לספר מה באמת קרה

לפיד בפוסט ארוך בפייסבוק הציג את גירסתו לפיטוריו מממשלת נתניהו ■ לטענת לפיד, חוק "ישראל היום" לא היה עובר את שלב הוועדות

יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר
יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר

יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד פרסם היום (ו') פוסט ארוך בחשבון הפייסבוק שלו בו הוא מתאר את השתלשלות האירועים שהביאו לפיטוריו מממשלת נתניהו הקודמת. לפיד כותב כי על הישגיו במשרד האוצר האפילה העובדה כי לא רץ לספר עליהם וכי פוליטיקאים רבים ניסו להפריע לו לעבוד.

לפיד טוען עוד כי חוק ישראל היום לא היה עובר את שלב הוועדות ובכלל הוא לא תמך בו. באשר לחוק מע"מ אפס, לפיד טוען כי מדובר היה בשלב ביניים בלבד לקראת מהלך כולל להורדת מחירי הדירות.

עוד כתב לפיד כי העודפים שהשאיר בקופה הציבורית אפשרו למשה כחלון, שר האוצר שמונה לאחר מיכן, לבצע רפורמות. כחלון, לטענת לפיד, אף הודה בפניו שהכסף שהותיר בקופה לטענתו איפשרו לו (לכחלון) לבצע רפורמות.

לפיד כותב עוד על שינוי בשיטת מינויי הבכירים באוצר של קודמיו שנאלצו לקיים צווים שיפוטיים כדי לאייש משרות במינויים מקצועיים כמו זה של מנהל רשות המסים. לפיד הקים את נבחרת הדירקטורים שאיפשרה מינויים של בכירים בחברות הממשלתיות על בסיס מקצועי ולא על בסיס פוליטי, מה שאיפשר את המעבר של החברות הממשלתיות לרווחיות.