דיווח: אפל תרכוש את שזאם תמורת 400 מ' ד'

יש הטוענים כי סכום הרכישה יהיה בעל 9 ספרות  ■ בשנה שעברה חצתה שזאם את קו מיליארד ההורדות

אפליקציית Shazam Player / מתוך: youtube
אפליקציית Shazam Player / מתוך: youtube

אפל קרובה לרכוש את שזאם - כך מדווח הלילה (ו') האתר טקראנץ'. השירות הפופולרי, שלפי דיווחים קודמים החל להיערך להנפקה, מאפשר לזהות מגוון נרחב במיוחד של שירים, סרטים, תוכניות טלוויזיה ואפילו פרסומות באמצעות האזנה לשניות ספורות מתוכם. בשנה שעברה היא חצתה את קו מיליארד ההורדות.

סכום הרכישה שבו נוקב טקראנץ' נמוך יחסית: מקור אחד אמר כי הוא יעמוד על כ-400 מיליון דולר, ואחר הסתפק באמירה שמדובר ב"סכום בעל תשע ספרות". כך או כך, מדובר בשווי נמוך מזה שלפיו שזאם ביצעה את גיוס האחרון שלה ב-2015 - אז הוערכה ב-1.02 מיליארד דולר אחרי הכסף. עד היום גייסה שזאם 143.3 מיליון דולר ממשקיעים בולטים כמו קלייר פרקינס, סוני ויוניברסל. אף שהיא מתקשה להגיע לרווחיות, בשנה החולפת היא הצליחה לצמצם את הפסדיה ל-5.3 מיליון דולר לפני מס, כרבע מהפסדיה ב-2015.

שזאם היא אפליקציה ותיקה, שהושקה עוד ב-1999. היא מתממשקת בין היתר עם סנאפצ'ט ועם סירי של אפל, ומעבירה מידע רב לספוטיפיי ולאפל מיוזיק - שתי אפליקציות הסטרימינג המתחרות הבולטות. ספוטיפיי כרגע מובילה בקרב הזה, אך אם אפל תרכוש את שזאם ותטמיע אותו בשירות הזרמת המוזיקה שלה, היא תזכה כמובן ביתרון משמעותי.

שתי החברות סירבו להגיב לדיווח.