בזק תפצה ב-6,000 ש' רופא שיניים שקו הטלפון במרפאתו נותק

כך פסק בית המשפט לתביעות קטנות, שקבע כי הניתוקים בקו הטלפון במרפאתו של התובע גרמו לו לנזקים כלכליים

לוגו בזק
לוגו בזק

כמה שווה קו טלפון שהיה מנותק למשך מספר שבועות? בזק תפצה ב-6,000 שקל רופא שיניים בעקבות פסיקה של בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, שקבע כי הניתוקים בקו הטלפון במרפאתו גרמו לו לנזקים כלכליים.

הרופא הגיש תביעה אחרי שבמהלך החודשים יוני 2016-אוקטובר 2016 אירעו מספר ניתוקים בקווי הטלפון במרפאתו, לאור עבודות שהתבצעו בבניין סמוך למרפאה. במהלך העבודות תשתיות הטלפון נפגעו לתקופה מצטברת של 30 ימים.

לטענת התובע, הוא פנה כמה פעמים למוקד השירות של בזק, שאף שיגרה טכנאים לתיקון הניתוקים. אולם הטיפולים לא היו מידיים, ולכן הוא טען כי עבודתו במרפאה נפגעה (בהיעדר קו טלפון ולפיכך תשתית אינטרנט).

בזק טענה מנגד כי הקבלן הוא שאשם בתקלות, וכי התובע שביקש לקבל פיצוי של 30,000 שקל דורש סכום לא ריאלי, כשלא הסכים לקבלת פיצוי שהוצע לו.

השופט מוחמד חאג' יחיא קבע כי בזק סטתה "מסטנדרט התנהגות סביר", וכי היא אינה חסינה ממתן פיצויים לפי חוק, כשהשופט אף ציין כי מדובר ברשלנות "ברף הגבוה".

באשר לטענת הרופא לאובדן הכנסה משמעותית משום שלקוחות לא יכלו ליצור קשר עם המרפאה, התייחס השופט בעירבון מוגבל, היות והתקלה העיקרית שממנה סבל באותה תקופה - שכללה ניתוק של 3 שבועות מקו הטלפון - אירעה בתקופת חגים. מכאן פסק השופט פיצוי של 6,000 שקל (כולל הוצאות).