עיריית ראשל"צ: הוארך מעצר דרור גלזר, משה יוסף ואלברט ביטון

(עדכון) - בתוך כך, היום שוחררו למעצר-בית בן 10 ימים בכירי עיריית ראשון-לציון החשודים בקבלת שוחד: דב צור, ראש העיר; אייל מושאיוב, המשנה לו; ויוסי חממי, סגנו ■ קבלן נוסף החשוד במתן שוחד - דוד שעיה - שוחרר גם הוא ל-10 ימי מעצר-בית

פרשת השחיתות בעיריית ראשון-לציון: בית המשפט האריך היום (ב') בהסכמה את מעצרו של אלברט ביטון, הקבלן החשוד במתן שוחד, עד ליום חמישי. ביטון אמור היה להתייצב היום לדיון בבקשת המשטרה להאריך מעצרו ב-8 ימים, אך ברגע האחרון הושגה הסכמה בינו ליחידה החוקרת למעצר מקוצר. 

קבלן נוסף החשוד במתן שוחד - דוד שעיה - שוחרר בהסכמה ל-10 ימי מעצר-בית בתנאים מגבילים. עו"ד ירון גיגי, בא-כוחו של שעיה, מסר כי "לשמחתי, היחידה החוקרת הגיעה למסקנה כי יש לשחרר את מרשי. אין לו יד ורגל בפרשיה, היכרותו עם ח"כ ביטן היא חברית ורבת-שנים עוד מאז חברותו במועצת העיר בשנת 1972".

עוד הוסיף עורך הדין כי "מר שעיה נתן הסבר מלא לצ'קים שלו שנמצאו בשוק האפור נוכח הליך פשיטת הרגל שלו. יכול להיות שהתגלגלו והגיעו גם לדוד ביטן, אבל לא באופן ישיר ממנו".

מוקדם יותר היום הוארך בהסכמה מעצרו של דרור גלזר, איש עסקים החשוד במתן שוחד, הלבנת הון, עבירות לפי חוק המע"מ ומס הכנסה - וגם במקרה שלו הגיעו סנגוריו להסכמות עם היחידה החוקרת בעניין הארכת מעצר עד יום חמישי, חלף 8 הימים אותם ביקשה המשטרה.

היחיד לגביו לא הושגו היום הסכמות היה משה יוסף, החשוד המרכזי בפרשה שאיננו ממקבלי השוחד. יוסף, איש עסקים שהוא חבר אישי של ביטן מזה שנים רבות, חשוד בהעברת כספי השוחד מהקבלנים השונים דרך חנות הרהיטים שלו - שהלבינה את השוחד - אל חשבונו של ביטן.

השוטרים תיארו היום בבקשת הארכת מעצרו של יוסף כי לא רק שהחשש לשיבוש חקירה אינו מתקהה עם ריבוי הנחקרים, כטענת באי-כוחו של יוסף - אלא להפך, "ככל שהתפתחה החקירה החשש התחזק מאוד. אין אבן שאנו הופכים ש[לא] מראה כי נשלחו אינספור זרועות תמנון מתוך חנות הרהיטים [של יוסף]".

השופט קיבל את בקשת המשטרה הן נוכח החשש משיבוש החקירה, בהיותו של ביטן חשוד מרכזי שאיננו עצור, והן נוכח מעורבותו של יוסף "ברובם של המעשים האסורים הנחקרים. ידו של החשוד בכל, ויד כל בו".

בתוך כך, היום שוחררו ממעצרם למעצר-בית בן 10 ימים בכירי עיריית ראשון-לציון החשודים בקבלת שוחד: דב צור, ראש העיר; אייל מושאיוב, המשנה לו; ויוסי חממי, סגנו.