אקזיט נוסף באוטו-טק: קונצרן LEAR רוכש את EXO הישראלית

החברה פיתחה טכנולוגיה לשיפור הדיוק של קליטת GPS ברכב אוטונומי ורחפנים ■ העסקה מוערכת בעשרות מיליוני דולרים

מכונית אוטונומית / צילום: רויטרס
מכונית אוטונומית / צילום: רויטרס

עוד אקזיט בענף האוטו-טק הישראלי. קונצרן LEAR, אחד הספקים הגלובליים הגדולים של תעשיית הרכב, הודיע על כוונתו לרכוש את הסטארט-אפ הישראלי EXO טכנולוגיות מתל-אביב. EXO פיתחה טכנולוגיה מבוססת GPS, שמספקת פתרונות מיקום מדויקים מאד לרכב אוטונומי ויישומי רכב מקושר. הטכנולוגיה הבלעדית של החברה מספקת למקלטי GPS קיימים רמת דיוק של 5-10 סנטימטרים, במקום מטרים או עשרות סנטימטרים כיום. היא פועלת בכל רחבי הגלובוס וללא צורך בתחנות בסיס קרקעיות ומאיצה את קליטת אותות הלוויין. מלבד רכב אוטונומי הטכנולוגיה רלוונטית גם לרחפנים וליישומי סמארטפון.

אחת המשקיעות המרכזיות היא קרן NEXTGEAR שהוקמה על ידי קבוצת מאיר וחלק משותפותיה במיזם "דרייב" ושנמצאת כיום בשלב התרחבות.

נשיא ליר מסר כי "רכישת אקסו תספק לליר טכנולוגיה מבדלת לשיפור משמעותי של רמת הדיוק והאמינות של ה- GPS. שילוב אקסו טכנולוגיות עם המשאבים של ליר מחזקת את יכולותינו בתחום הקישוריות. אנחנו רואים הזדמנויות צמיחה מצוינות בתחום הרכב המקושר והאוטונומי".

קונצרן ליר מדורג במקום ה-151 ברשימת הפורצ'ן 500 עם 156 אלף עובדים ב-38 מדינות ונחשב לספק הגדול ביותר של מושבי רכב. אקסו טכנולוגיות הוקמה ב-2015. החברה הוקמה על ידי ארבעה שותפים יוצאי יחידות פיתוח צבאיות ובוגרי טכניון והיא מנוהל על ידי נורי גולן, שמחזיק בתארים בהנדסה מכאנית וניהול יזמות מהטכניון. היקף העסקה לא פורסם, אולם על פי הערכות מדובר בעשרות מיליוני דולרים. החברה מופיעה בפורטפוליו של חממת ההשקעות DRIVE, שהוקמה על ידי חברת "מאיר" בהשתתפות שותפים בין לאומיים ובהם הונדה, הרץ, וולבו ואחרים.