בגלי צה"ל מפסיקים את ההתקשרות עם משרדי יחסי הציבור

ההתקשרות עם שלום ת"א של זמיר דחב"ש כבר הופסקה, וכעת נבחנת גם האפשרות להפסיק את ההתקשרות עם משרד היח"צ של יהושע מור-יוסף ■ אתמול הודיע הדובר ורמ"ט התחנה, אודי ירושלמי, על סיום תפקידו

מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ, החליט לאחרונה להפסיק את ההתקשרות עם משרד יחסי הציבור "שלום תל-אביב" של זמיר דחב"ש. המשרד, אחד הבולטים בתחומו, שמייצג לקוחות מרכזיים כמו בנק הפועליים, פייסבוק, הוט וסופר-פארם, עבד עם התחנה במשך כשנה.

גורם המעורה בנושא טען היום (ה') כי ההתקשרות עם גלי צה"ל נעשתה מול המפקד הקודם של התחנה, ירון דקל, וכפי שסוכם מראש, היא הופסקה עם סיום כהונתו.

במקביל נעזרו בתחנה במשך תקופה ארוכה יותר גם במשרד יחסי הציבור של יהושע מור-יוסף, לשעבר דובר מועצת יש"ע, שאף היה אחד משני המועמדים שהגיעו יחד עם אלקבץ לקו הגמר בהתמודדות על תפקיד מפקד גלי צה"ל. במקרה של העבודה עם משרדו של מור-יוסף עדיין לא התקבלה החלטה סופית, אך נבדקת האפשרות להפסיק גם את ההתקשרות הזאת.

משני משרדי יחסי הציבור ומגלי צה"ל לא נמסרה היום תגובה בנושא.

השימוש במשרדי יחסי ציבור הוכנס לתחנה בתקופתו של דקל ונחשב חריג ביחס למה שהיה מקובל לפני כן בתחנה הצבאית. דקל שינה גם את מבנה הדוברות הפנימית של התחנה כשאיחד את תפקיד הדובר עם תפקיד הרמ"ט ומינה לתפקיד את אודי ירושלמי, עד אז מנהל השיווק של קבוצת אריסון. אתמול (ד') הודיע ירושלמי על סיום תפקידו בתחנה לאחר חמש שנים וחצי, וגם כאן נראה כי כעת יחזרו בגלי צה"ל למודל הקודם, ויבטלו את איחוד התפקידים.

ירושלמי, שהתמודד לאחרונה על תפקיד ממנכ"ל לפ"מ והיה אחד מארבעת המועמדים הסופיים, מסר אתמול: "החלטתי לסיים תקופה נפלאה מלאת אתגרים והישגים בגלי צה"ל, מקום מיוחד שאין שני לו. אני מרגיש בר-מזל שעבדתי לצד אנשים מוכשרים וערכיים, שליוו אותי בכל שנותיי בתחנה, ולמדתי מהם המון".

במהלך השבוע ביצע אלקבץ מינוי משמעותי בתחנה, כשהודיע על מינויה של איילת טריאסט לתפקיד מנהלת התוכניות במקומה של מאיה להט-קרמן (המתמודדת השלישית על תפקיד מפקד התחנה) שעזבה לפני כ-3 חודשים. טריאסט, בוגרת התחנה, שימשה בשנים האחרונות כעורכת ראשית ומנהלת הרדיו של המרכז האקדמי הבינתחומי בהרצליה וכמרצה בבית הספר לתקשורת של המרכז.

היום גם הודיעו בתחנה כי העיתונאית גל גבאי, מגישת תוכנית האקטואליה היומית "עושים סדר" בטלוויזיה החינוכית וזוכת פרס סוקולוב לעיתונות בשנת 2013, תמונה למפקדת קורס העיתונאים של גלי צה"ל, שייערך במהלך פברואר הקרוב. לתחנה מצטרפים מדי שנה כ-40 חיילים מתוך כ-4,000 מיועדים לשירות ביטחון שמתמודדים על מקומם בה.