לוקסי טרפד את מינוי הדח"ציות באיי.די.או

איש העסקים שרכש 6% מחברת הנדל"ן הפועלת בגרמניה ממשיך ללחוץ על בעלות השליטה שו"ב וקבוצת אפולו-דיין

יעקב לוקסמבורג  / צילום: תמר מצפי
יעקב לוקסמבורג / צילום: תמר מצפי

יעקב לוקסנבורג (לוקסי), שהפך ללשון מאזניים בחברת הנדל"ן איי.די.או (ADO) בכל הנוגע להחלטות הדורשות רוב מקרב בעלי מניות מיעוט, טרפד את חידוש כהונתן של הדירקטוריות החיצוניות (דח"ציות) מיכל מרום-בריקמן ולימור בלדב.

לוקסי, המחזיק כיום כ-6% ממניות איי.די.או, בעיקר באמצעות החברות לפידות קפיטל ולפידות חלץ, נכנס להשקעה ב-ADO בחודשים האחרונים על רקע מאבק שליטה שהתפתח בה בין שיכון ובינוי של שרי אריסון לקבוצה המורכבת מקרן אפולו ומשפחת דיין.

למרות הפיכתו לכוח מכריע בהצבעות ב-ADO, הנמצאת כיום בשליטה משותפת של שיכון ובינוי וקבוצת אפולו-דיין, נכשל גם לוקסי בניסיונו למנות שני דח"צים שהציע ב-ADO, במקום השתיים שלהן התנגד - משה ריינס, עד לאחרונה יו"ר סאני תקשורת (לשעבר סקיילקס), שבשליטת קבוצת לפידות, ואלכס חפץ.

ADO, הנסחרת בשווי של 1.9 מיליארד שקל, פועלת בתחום הדירות להשכרה בברלין באמצעות החברה הבת איי.די.או פרופרטיז (ADOP) הנסחרת בבורסת פרנקפורט לפי שווי של כ-2 מיליארד אירו.

"הדירקטוריות כשלו בתפקידן"

מתוצאות אסיפת בעלי המניות של ADO שהתקיימה אתמול עולה, כי כשני שלישים מבעלי המניות שלקחו חלק בהצבעה, ואשר אינם בעלי שליטה או בעלי עניין אישי בהצבעה, ובסך הכול מחזיקים בכ-11% ממניות החברה, התנגדו למינויה של מרום-בריקמן לכהונה שלישית כדח"צית בחברה. יותר מ-80% מבעלי מניות המיעוט שהשתתפו בהצבעה, המהווים כ-13.5% מסך מחזיקי המניות, התנגדו למינויה של בלדב לכהונה שנייה. בלפידות התנגדו למינוי שתי הדח"ציות משום שסברו כי הן "כשלו במילוי תפקידן וכי הן פעלו תוך העדפת קידום האינטרסים של שיכון ובינוי, על פני קידום האינטרסים של בעלי מניות המיעוט וטובת החברה".

בהודעת עמדה שפרסמה לפידות טרם ההצבעה היא ציינה, כי "קיים חשש כבר כי ADO רתמה את עצמה ואת שליטתה ב-ADOP לטובת שיכון ובינוי, ומאפשרת את יצירתו של הסדר בין בעלי מניות שליטה שמיטיב עימם, וזאת על חשבון בעלי המניות מהציבור, בעודה פועלת בניגוד גמור לכללי ממשל תאגידי תקין".

אמיר תירוש, מנכ"ל לפידות קפיטל, הביע היום שביעות רצון מתוצאות ההצבעה, וציין כי בחברה "רואים בהצבעה זו אמון בנייר העמדה של לפידות, ושלב חשוב בשמירה על האינטרסים של בעלי מניות המיעוט".

- בעלי השליטה יקנו את לוקסי החוצה?

נראה כי כעת, עם ההחזקה שיצר לעצמו לוקסי באיי.די.או, הוא צפוי להמשיך להתעמת עם בעלי השליטה בחברה בנושאים נוספים, במה שבסופו של דבר עשוי להוביל את בעלי השליטה לקנות את החזקותיו.

פעילותה המרכזית של קבוצת לפידות כיום מתרכזת ביבוא ובהפצת מכשירי סלולר מתוצרת סמסונג, באמצעות החברה הבת סאני תקשורת. נוסף על כך היא פועלת בתחום הסחר הבינלאומי, שאותו היא מתכננת להנפיק ככל הנראה בחו"ל, וכן יש לה פעילות בתחום קידוחי נפט, מים וקידוחי מחקר.

על רקע שגשוג פעילות סאני תקשורת עם צמיחת מכירות מכשירי הסלולר, בולטת מנייתה בתשואה מרשימה של כ-350% מתחילת השנה - עם שווי חברה נוכחי של כ-450 מיליון שקל - שמשכה את מניית לפידות קפיטל לקפיצה של כ-65% בתקופה זו, לשווי חברה נוכחי של כ-640 מיליון שקל.

אתמול עדכנה סאני תקשורת כי דורגה ראשונה במכרז שקיים החשב הכללי באוצר (חשכ"ל) לאספקת מכשירים סלולריים למשרדי הממשלה.