ירידות בסיום בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתי על 2.49%

אמנם הקונגרס אישר אמש את רפורמת המס, אך בשל פגמים פרוצדולרלים - היא חזרה להצבעה נוספת היום ■ ירידה משמעותית במלאי הנפט השבועיים בארה"ב

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

ירידות שערים נרשמו היום (ד') בוול סטריט, זאת על רקע ירידות אמש והאישור לרפורמת המס בקונגרס. 

בגזרת המקרו, ההתפרסמו שני נתונים עיקריים. ראשית, בשעה 17:00 (שעון ישראל) התפרסם נתון העסקאות על נדל"ן מגורים מיד שנייה. הנתון עמד על 5.81 מיליון עסקאות כשצפי האנליסטים היה 5.53 מיליון ובחודש שעבר הנתון עמד על 5.48.

בשעה 17:30 התפרסם נתון מלאי הנפט השבועיים. הנתון מציג את השינוי בעתודות הנפט מהשבוע שעבר. האנליסטים צפו כי תתפרסם ירידה של 3.6 מיליון חביות לעומת ירידה של 5.1 מיליון חביות בשבוע הקודם. הנתון שהתפרסם הראה כי הירידה הייתה גדולה יותר משצפו האנליסטים והוא עומד על ירידה של 6.5 מיליון חביות. 

תשואות האג"ח הממשלתיות המשיכו לעלות והן נסחרו היום ברמה של 2.48%. (לסיפור המלא) 

גם היום מניות הטכנולוגיה הגדולות חוו ירידות כשבראשן מיקרוסופט ופייסבוק . מניות הטכנולוגיה יורדות יום שני ברציפות, אחרי שאתמול הובילו את הירידות אפל ונטפליקס .

טוויטר  ריכזה עניין זה היום השלישי ברציפות. החברה הונפקה בחודש נובמבר 2013 ומאז ירדה בכ-40%. לאורך השנים דובר על כך שהחברה אולי תימכר, אך ניסונות אלו כשלו בשל אי-יכולת להעריך את כמות החשבונות הפעילים וה"מקוריים" שקיימים בפלטפורמה. למעשה, הטענה היא כי בטוויטר קיימים המון חשבונות פיקטיביים שמנסים להשפיע על דעת קהל וליצור טראפיק מזויף. כל זה עשוי להשתנות, לאחר שביום ב' השבוע הודיעה החברה כי היא מתכוונת להתחיל להתחיל "לטפל" בבעיה ולמחוק חשבונות פיקטיביים. 

מניית פיליפ מוריס  ריכזה עניין בעקבות דיווחים בחו"ל כי עובדים לשעבר של החברה מדווחים על בעיות בניסויים הבריאותיים לבדיקת הסיגריה האלקטרונית החדשה של החברה (iQOS). במהלך השנה הבאה צפוי ה-FDA לקבל החלטה לגבי אישור או דחיית הסיגריה האלקטרונית, שעובדת על חימום הטבק במקום שריפתו.

אמש, לאחר סגירת המסחר, התפרסמו דוחות פדקס . החברה עקפה את תחזיות האנליסטים לרבעון השלישי כשהיא מכניסה 775 מיליון ד' לעומת 700 מיליון ד' ברבעון השלישי בשנה שעברה. בנוסף, החברה מעריכה כי רפורמת המס של טראמפ תשפר את תוצאות 2018 ב-4.5-5.5 ד' למניה.