אריק שמידט עוזב את תפקיד יו"ר אלפבית, החברה-האם של גוגל

מנכ"ל גוגל לשעבר יישאר בחברה כיועץ טכני: "הרגשנו שזה הזמן הנכון לשינוי הזה"

אריק שמידט / צילום: תומר פולטין
אריק שמידט / צילום: תומר פולטין

אריק שמידט, יו"ר אלפבית - החברה-האם של גוגל וחברות טכנולוגיה נוספות - הודיע אמש (ה') על פרישתו מתפקידו. שמידט, שכיהן כמנכ"ל גוגל בין השנים 2011-2001, יישאר באלפבית כיועץ טכני. בכך הוא מפנה את הבמה ללארי פייג' וסרגיי ברין, מייסדי גוגל המשמשים כיום כמנכ"ל ונשיא אלפבית בהתאמה, ולמנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי.

"לארי, סרגיי, סונדר ואני מאמינים שזה הזמן הנכון בהתפתחות של אלפבית לשינוי הזה", מסר שמידט בהודעה מטעמו, "המבנה של אלפבית עובד היטב, גוגל וחברות אחרות משגשגות. בשנים האחרונות ביליתי הרבה מזמני בעיסוק במדע ובפילנתרופיה, ואני מתכוון להרחיב את הפעילות הזאת".

שמידט (62) הובא לגוגל בידי פייג' וברין, כשעדיין היה מדובר בסטארט-אפ בתחילת דרכו. פייג' וברין, שהיו אז בני 30, חשו שיהיה זה נכון להביא "מבוגר אחראי" שינהל את הפעילות העסקית - ובחרו בשמידט, שלפני כן כיהן כמנכ"ל חברת Novell ובתפקידים בכירים בסאן.

הוא נחשב לאחד המנכ"לים המוערכים והמצליחים בעמק הסיליקון, שלקח חלק משמעותי בהפיכת גוגל מחברת חיפוש קטנה ונועזת לאימפריית האינטרנט שהיא היום. הוא גם הסתבך במספר התבטאויות לא נעימות, ובין היתר הרהר בקול אם בעתיד בני נוער יצטרכו לשנות את שמם בגיל 18 כדי למנוע מעברם לרדוף אותם ברשת.

מאז 2011 הוא מכהן כיו"ר פעיל בגוגל, וב-2015 - כשנוצר המבנה הארגוני של אלפבית - הוא המשיך לתפקיד שבו החזיק עד אתמול. פעילותו הפילנתרופית מתבצעת בעיקר דרך הקרן המשפחתית שלו, שהשיקה לאחרונה מלגה של 25 מיליון דולר בתחום המדעים, וכן הוא מכהן כחבר דירקטוריון במכון Broad, המתמקד ברפואה ובמניעת מחלות.

באתר CNBC דווח כי שמידט ככל הנראה לא יתרכז בתפקידו החדש בייעוץ לגוגל עצמה, אלא לחברות אחרות בקבוצת אלפבית, ובהן זרוע הפיתוח העירוני Sidewalk Labs , חברות טכנולוגיית הבריאות Calico ו- Verily , ופרויקטים בתחום הלמידה העמוקה. עוד דווח כי אלפבית תחפש במקום שמידט יו"ר בלתי-פעיל, בדומה לאפל ומיקרוסופט .