השחיתות בראשל"צ: הוארך מעצר-הבית של משה יוסף ובני עוזיאל

ועוד היום: ח"כ דוד ביטן נכנס לחקירתו הרביעית ■ ראש העיר דב צור החל את תקופת הרחקתו מהעירייה ופנה לתושבי ראשל"צ: "אם ייקבע שנפל דופי במעשיי, אהיה הראשון להניח את המפתחות"

משה יוסף / צילום: אמיר מאירי
משה יוסף / צילום: אמיר מאירי

במקום להשתחרר היום (א') ממעצר-הבית שהוטל עליהם, שניים מהחשודים הבולטים בפרשת השחיתות לכאורה בעיריית ראשון-לציון, איש העסקים משה יוסף והקבלן בני עוזיאל, יוותרו במעצר-בית עד לאמצע השבוע הבא, על-פי בקשה שהגישה הבוקר המשטרה לבית משפט השלום בראשון-לציון, אליה לא התנגדו הצדדים.

זאת לצד חקירתו הרביעית היום של יו"ר הקואליציה המתפטר, ח"כ דוד ביטן, שנדחתה עקב פטירת חמיו. החקירה מתקיימת 5 ימים לאחר שביטן הודיע על התפטרותו מתפקיד יו"ר הקואליציה על רקע החשדות לקבלת שוחד בתקופה בה כיהן כסגן ראש העיר. על-פי פרסומים שונים, תיחקר היום שוב גם חגית רעייתו, החשודה אף היא בפרשה.

בתוך כך הפיץ בסוף השבוע דב צור, ראש עיריית ראשון-לציון החשוד אף הוא בקבלת שוחד, סרטון לרגל תום ימי מעצר-הבית שלו ותחילת תקופת הרחקתו מהעירייה, בו פנה לתושבי העיר וטען: "אם ייקבע שנפל דופי במעשיי, אהיה הראשון להניח את המפתחות - אני משוכנע בכל לבי שזה לא המצב".

צור מורחק מעיריית ראשון-לציון לצד המשנה לראש העיר, איל מושיוב, וסגן ראש העיר, יוסי חממי, שגם לגביהם תמה כעת תקופת מעצר-הבית בו היו נתונים.

יוסף - שנחקר בפרשה לצד בנו, שהועסק אצל עוזיאל, ולצד בתו, המקורבת לח"כ ביטן - הוא בעל חנות הרהיטים שעל-פי החשד ממנה "נשלחו זרועות תמנון", כדברי השופט שהאריך את מעצרו, בכדי לרכז כספי שוחד ממקורות שונים ולהעבירם לביטן. ח"כ ביטן, על-פי החשד, קידם בתמורה את האינטרסים שלהם בנכסים שונים בעיר ראשון-לציון ובערים אחרות, כשהחזיק בתיק התכנון והבנייה בעיר.

מגעים להפוך את יוסף לעד מדינה מתנהלים בעת האחרונה, נוכח מרכזיות חלקו בחשדות שבפרשה, עד כדי כינויו "הבנקאי של ביטן". מגעים דומים נערכו עם יזם הנדל"ן דרור גלזר, החשוד במתן שוחד סביב פרוייקטים בתל-אביב. בא כוחו של ביטן, עו"ד אפי דמרי, מסר בהתייחס למגעים אלה כי "ביטן לא חושש מאף עד מדינה, כי אין לו מה להסתיר, והוא יתקדם הלאה".

בתוך כך, המשטרה דרשה מביטן להביא לחקירה היום את רשימת האורחים לחתונת בתו, חתונה שעל-פי החשד מומנה על-ידי יוסף מכספי שוחד שהאחרון ריכז. עו"ד דמרי מסר ל"גלובס" כי ביטן צפוי להסכים לדרישה רק אם הרשימה תחסה בצו איסור פרסום על-ידי בית המשפט, נוכח פניות אורחים להימנע מפרסום הסכום שנתנו לזוג.