מו"מ בין סיידוף לבנקים לרכישת השליטה בקבוצת אלוביץ'

בעקבות ההפסד למוטי בן-משה על השליטה באפריקה ישראל, האחים סיידוף מבקשים להשתלט על אימפריית התקשורת של שאול אלוביץ' ■ הערכות: ייכנסו לפירמידה דרך אינטרנט זהב

ניסיון לגבש עסקה למכירת בזק לפני הדיון בבית המשפט מחר. הלילה מתקיימים שיחות בין נציגי הבנקים הנושים של יורוקום תקשורת (פועלים, דיסקונט והבינלאומי) לבין נתי סיידוף בניסיון לגבש עסקה למכירת יורוקום, בעלת השליטה בבזק . לא ברור באיזו קומה בפירמידה של אלוביץ' (יורוקום-אינטרנט זהב-ביקום-בזק) מבקשים האחים להשתלב, אולם ההערכות מדברות על חברת ההחזקות אינטרנט זהב . סיידוף התמודד באחרונה על רכישת אפריקה ישראל, והפסיד את העסקה למוטי בן משה.

במסגרת העסקה המתגבשת ביורוקום אמור סיידוף להזרים סכום של 300-400 מיליון שקל ליורוקום, שיהוו פירעון של כשליש מהחוב של החברה העומד על 971 מיליון שקל. יחד עם זאת, הסדר שכזה צפוי גם לכלול מחיקה של חלק מהחוב של הבנקים בהיקף המוערך בכ-300 מיליון שקל, קרי תספורת של קרוב ל-30% מהחוב.

נזכיר כי בשבועות האחרונים נעשו ניסיונות לגייס משקיע ליורוקום. אחד המשקיעים הפוטנציאלים היה מאיר שמיר, אך לפי הערכות הוא הסכים לבצע עסקה שכזו בתספורת בסדר גודל של כ-400 מיליון שקל. גורמים בנקאיים מציינים כי מאז הגישו הבנקים בקשה לפירוק יורוקום לבית המשפט בשבוע שעבר גדל משמעותית זרם הפונים בהצעות לרכישת בזק, שהבינו שכעת הכוונה למכור את השליטה רצינית יותר.

שאול אלוביץ' / צילום: יוסי כהן
 שאול אלוביץ' / צילום: יוסי כהן

בנק הפועלים אישר את המהלך, בעוד דיסקונט והבינלאומי דנים בהצעת סיידוף הערב. אם תתקבל הסכמת שלושת הבנקים, הדיון בבקשתם לפירוק יורוקום, אצל נשיא ביהמ"ש המחוזי השופט איתן אורנשטיין, יידחה. ההערכות הן שדיסקונט והבינלאומי יתנו את הסכמתם למהלך בסופו של דבר.

עד לאחרונה השם נתי סיידוף לא היה מוכר כ"כ בשוק ההון. סיידוף פעיל בעיקר בשוק הנדל"ן. בעבר ניסה לרכוש את השליטה בחברת כלכלית ירושלים, שהייתה בשליטת אליעזר פישמן, וכאמור באחרונה התמודד על רכישת השליטה באפריקה ישראל. כעת נראה כי סיידוף מנסה לבצע עסקה משמעותית נוספת בשוק ההון הישראלי.