אייפקס במגעים למכור את זאפ ב-400-450 מיליון שקל

אייפקס, שרכשה לפני כשנתיים את זאפ ב-150 מיליון שקל, מנהלת מגעים למכירתו לאקסל שפירנגר במחיר גבוה משמעותית

האם אייפקס בדרך להרוויח מיליוני דולרים על מימוש קבוצת זאפ? ל"גלובס" נודע כי שנתיים בלבד לאחר שרכשה את זאפ, אייפקס נמצאת במשא-ומתן מתקדם על מכירתה לאקסל שפרינגר במחיר גבוה משמעותית מזאת שרכשה אותו, כ-400-450 מיליון שקל. זאפ נרכשה על-ידי אייפקס במחיר של כ-150 מיליון שקל.

קבוצת זאפ מונה כיום 22 אתרים בתחומי תוכן שונים, ואלה מרכזים כ-450 אלף בעלי עסקים. לאתרים יש מדי חודש 16 מיליון כניסות של גולשים המחפשים מידע בתחומים הרלוונטיים להחלטות הקנייה שלהם.

זמן קצר לאחר הרכישה מונה לתפקיד המנכ"ל אילן צחי, לשעבר מנכ"ל הוט, שהוביל תוך זמן קצר שורה של שינויים בתוך המערכת, הן מבחינת כוח-האדם והן מבחינת המוצר שמציעה זאפ ללקוחותיה.

אילן צחי וההנהלה החדשה שמינה סימנו את הדאטה כתחום שאמור להקפיץ את תוצרי הקבוצה באופן משמעותי קדימה. כפי שנחשף ב"גלובס", בחברה פיתחו באופן עצמאי פלטפורמה שתעסוק באיסוף וניתוח הדאטה כדי לייצר פרופילים של גולשים שישמשו גם לצורך קמפיינים של העסקים שהם חלק מהאתרים, אך גם למפרסמים גדולים שיחפשו צינורות לצרכנים המפולחים על-פי סגמנטים וכוונות קנייה.

נתוני הקמפיינים מתעדכנים בזמן אמת על-פי הדאטה שבה נעשה שימוש, מה שמאפשר את טיוב הקמפיין בכל רגע נתון. בזאפ לא גבות פרמיה על המוצרים החדשים, מתוך הבנה שבטווח הרחוק מדובר בכלים שיהפכו את כלי הפרסום שלהם ליותר אפקטיביים - ואותה אפקטיביות תביא לגידול בהיקפי הפרסום.

עתה כאמור אייפקס, בעלת השליטה בזאפ, כבר מתעתדת לפרוע את ההשקעות בהשבחת המוצר, והתשלום אותו היא מבקשת על החברה גבוה משמעותית מזה ששילמה עליו.