אישור רגולטורי בארה"ב למטען אלחוטי בטווח של מטר

מדובר במטען WattUp של חברת Energous ■ המניה זינקה ב-65%

עד היום כדי לטעון מכשירים סלולריים ואחרים, היינו צריכים לחבר אותם לחשמל, או לפחות לחבר את המכשיר למטען. ה-FCC (רשות התקשורת הפדרלית האמריקאית) אישר אתמול (ג') את המטען האלחוטי הראשון שפועל ממרחק של עד מטר בקירוב ולא מחייב מגע פיזי כלשהו בין המכשיר למטען.

המוצר WattUp של חברת Energous יכול לטעון מספר מכשירים בו-זמנית ויעבוד עם טלפונים, טאבלטים, מקלדות, אוזניות ועוד. המכשירים שנמצאים בטווח המוצר וזקוקים לטעינה ייטענו אוטומטית, אך המשתמש יוכל לקבוע סדר עדיפויות ביניהם ואף לראות את מצב הסוללה של כל מכשיר בזמן הטעינה. ניתן להתקין אותו בבית אבל גם במשרדים, בתי קפה ועוד.

המוצר שאושר לשימוש מתאים, למשל, לטעינת כל המכשירים שעל שולחן העבודה או בסביבת מושב הנהג באוטו, אך החברה מפתחת גם מכשיר שיוכל לטעון מכשירים ממרחק של עד 4.5 מטר.

מבחינה טכנית, וואטאפ הוא משדר שממיר חשמל לתדרי רדיו וטוען בעזרתם מכשירים קרובים המצוידים במקלט מתאים, בטכנולוגיה הדומה לשל ראוטר Wi-Fi. אישור ה-FCC הוא הראשון מסוגו שניתן במסגרת קטגוריה חדשה של כללים ברשות, המאפשרים שימוש בטכנולוגיות אלחוטית חדשות, וניתן לאחר בחינה שארכה חודשים ונועדה לוודא שהמוצר עמד בדרישות הבטיחות.

המניה של אנרג'וס עלתה ביותר מ-65% אחרי שעות המסחר בעקבות החלטת ה-FCC. לפני הזינוק נסחרה המניה בשווי של כ-200 מיליון דולר.

חברת הסטארט-אפ מסן חוזה פועלת מ-2013, ומרטין קופר, סגן נשיא חברת מוטורולה לשעבר הנחשב ל"אבי הטלפון הנייד", הוא חבר במועצת המנהלים שלה.

הוואטאפ עדיין אינו מוצע למכירה, ואנרג'וס מתכננת להציג את הטכנולוגיה שהיא מפתחת בתערוכת CES 2018 שתיערך בחודש הבא בלאס וגאס.