סיידוף משפר את ההצעה: מציע לא למחוק חוב של יורוקום

לפי ההצעה, 400 מיליון שהיו אמורים להימחק ייפרעו לפי קצב רווחי החברה העתידיים

 

 

המגעים בין נתי סיידוף לבנקים על רכישת יורוקום תקשורת נמשכו גם היום (ד'). סיידוף הציג לבנקים מתווה משופר מקודמו שלא כולל מחיקה של החוב. נזכיר כי ליורוקום, בעלת השליטה בקבוצת בזק, חוב של קרוב ל-1.5 מיליארד שקל בעיקר לבנק דיסקונט, פועלים והבינלאומי. לפי המתווה המוצע, 350 מיליון שקל יוזרמו לבנקים מיידית, כ-700 מיליון שקל ייפרסו כחוב עם לוח סילוקין מסודר. באשר ל-400 מיליון שקל הנותרים, אלה לא יימחקו וייפרעו מאפסייד עתידי בחברה, כלומר בכפוף לרווחים עתידיים של יורוקום.

לחוב זה לא יהיה לוח סילוקין מסודר, כך שקיימת אי-ודאות באשר למועד פירעונו. אך מנגד, החוב לא יימחק, וזאת בניגוד להצעה המקורית. הצדדים דנים בהצעה, בתקווה לנסות ולהגיע לפחות להסכם עקרוני בימים הקרובים, ולחסוך את המשך התהליך המשפטי בו החלו של הטיפול בחוב.

נזכיר כי סיידוף התמודד עד לאחרונה על רכישת אפריקה ישראל, וכאשר הבין כי מוטי בן משה צפוי לזכות בשליטה, עבר למגעים מול קבוצת יורוקום. הצדדים גיבשו מתווה ביום ראשון, יום לפני הדיון בביהמ"ש בבקשת הבנקים למנות נציגים מטעמם למימוש נכסי הקבוצה. אלא שהמתווה המוצע לא היה מקובל על כל הבנקים. כך למשל, בנק דיסקונט שהוא הנושה הגדול ביותר עם חוב של כ-600 מיליון שקל ועם ביטחונות בדמות בית יורוקום וחלק ממניות אינטרנט זהב לא מסכים למחיקת חוב בהיקף שכזה. אל הבנק גם הגיעו בימים האחרונים פניות מצד משקיעים מקומיים וזרים, והבנק בוחן את האפשרויות השונות.

מנגד, סיידוף מראה רצינות ונכונות גבוהה להשלמת העסקה - יש בידיו את ההון הנדרש לביצוע ההשקעה, שכן הוא הכין אותו לקראת עסקת אפריקה ישראל, והוא מוכן לבצע את ההשקעה עוד בטרם קיבל היתר שליטה מהמדינה על רכישת בזק וחלל. לכן הבנקים מעדיפים למצות את השיחות עימו, אך לוחצים עליו לשפר את הצעתו. נראה כי לעת עתה סיידוף לא משפר את רכיב המזומן בהצעה, אך הולך לקראת הבנקים בסוגיית מחיקת החוב. מלבד האפשרות שהבנקים יזכו בעתיד בפירעון של אותם 400 מיליון שקל, המתווה המוצע יהיה להם גם נוח מבחינה ציבורית, שכן הוא לא כולל מחיקת חוב.