שרגא ברוש: הכלכלה הישראלית במצב לא ממש טוב

"בחמש השנים האחרונות היצוא התעשייתי הישראלי נמצא בקיפאון מוחלט. בעוד בכל העולם ישנה עלייה בסחר העולמי, היצוא הישראלי רק הולך ומצטמק" - כך אמר היום ברוש

שרגא ברוש / צלם: תמר מצפי
שרגא ברוש / צלם: תמר מצפי

היחלשות הדולר מתחילת שנת 2017, הובילה לפגיעה ביצוא בהיקף של 7.9 מיליארד שקל, כך טוענת התאחדות התעשיינים. לדברי נשיא ההתאחדות שרגא ברוש "בחמש השנים האחרונות היצוא התעשייתי הישראלי נמצא בקיפאון מוחלט. בעוד בכל העולם ישנה עלייה בסחר העולמי, היצוא הישראלי רק הולך ומצטמק ופוגע ברמת החיים של הישראלים, בהשוואה למדינות ה-OECD".

ברוש הוסיף כי "ב-12 השנים האחרונות יותר ויותר מפעלים ישראלים עוברים לחו"ל. למרות מה שהממשלה וקברניטיה מנסים למכור לתקשורת, הכלכלה הישראלית ממש לא במצב טוב- רחוק מכך. היצוא נמצא בצניחה, מה שמעמיד את התעשייה הישראלית בסכנה ממשית, שכן לא ניתן להמשיך ולהיות תחרותיים בשערי המטבע הקיימים. האלטרנטיבה של העתקת פעילויות יצוא אל מעבר לים תמיד קיימת ולצערנו יותר ויותר תעשיינים בוחרים בה. על כן אנחנו קוראים לבנק ישראל לנקוט במדיניות אגרסיבית יותר במטרה להחליש את השקל ולאפשר לנו להמשיך ולייצא מישראל. בין השאר יש להוביל באופן מיידי שורה של צעדים פיסקאליים, מוניטאריים והצהרתיים, שכוללים מדיניות דקלרטיבית לתמיכה ביצוא, מיסוי תנועות הון לטווח קצר, ספיגת עודפי מט"ח בלתי רגישים לשער חליפין והגדלת גידור חוב מט"ח. ביצוע פעולות אלו, יוביל לעצירת המגמה של סגירת מפעלים והעתקת קווי ייצור לחו"ל, פיטורים בתעשייה וירידה ברמת החיים של תושבי מדינת ישראל".