הסתיימה חקירת ביטן אחרי שעה וחצי בלבד; לא סיפק תשובות

(עדכון) - חבר הכנסת מהליכוד, החשוד בלקיחת שוחד בפרשת עיריית ראשל"צ, נחקר בפעם החמישית באזהרה במשרדי להב 433 ■ מנכ"ל דניה סיבוס רונן גינזבורג, שנעצר בחשד למתן שוחד בפרשה, מערער על הארכת מעצרו

שעה וחצי בלבד נמשכה היום (ה') חקירתו החמישית באזהרה של חברת הכנסת דוד ביטן, החשוד בקבלת שוחד, הלבנת הון ומרמה, במשטרה. במהלך החקירה המשיך ביטן, יו"ר הקואליציה עד לאחרונה, לשמור על זכות השתיקה ולא השיב לשאלות חוקריו. 

ביטן טוען כי עדויות שמוסרים במשטרה חשודים אחרים בפרשת השחיתות בעיריית ראשון-לציון ומסבכות אותו לכאורה בחשדות הן שקריות, והוא אינו מוכן לשתף פעולה עם חוקריו. עם זאת, לבקשת החוקרים, ח"כ ביטן הביא היום לחקירה את רשימת האורחים שהגיעו לחתונת בתו ואת רשימת המתנות והצ'קים שהם הביאו. נזכיר כי אחד החשדות שנחקרים נגד ביטן היא שהחתונה מומנה בין היתר באמצעות כספי שוחד שהועברו לביטן.

חקירתו של ביטן היום נערכה לאחר שבימים האחרונים החלו למסור שני חשודים מרכזיים, משה יוסף המכונה "הבנקאי של ביטן", ודרור גלזר, החשוד במתן שוחד לביטן, עדויות מפורטות, שלגישת המשטרה והפרקליטות מחזקות מאוד את החשדות לשוחד ועבירות נוספות נגד ביטן.  

בתוך כך ערער היום חשוד נוסף בפרשה, מנכ"ל חברת דניה סיבוס, רונן גינזבורג, החשוד במתן שוחד לבכירי עיריית ראשון-לציון ובהם לביטן, על החלטת בית המשפט אמש להאריך את מעצרו ב-6 ימים. גינזבורג טוען בין השאר כי המשטרה הודתה בדיון המעצר אתמול (ד') כי בעבר הוא לא ניסה לשבש חקירה, ולכן, לטענתו, אין סיבה להשאיר אותו במעצר.

גינזבורג טוען בערעורו בנוסף כי בית משפט השלום בראשון-לציון שהאריך את מעצרו לא דן ולא בחן חלופות מעצר. "במקרה זה רוב העובדות כבר ידועות, והשאלות הן שאלות משפטיות", נטען בערעור. לדבריו, חלק מפעולות החקירה נגדו אינן ברות-שיבוש, והחלק האחר אינו מצדיק מעצר.

גינזבורג חשוד כי היה מעורב בהעברת כספי שוחד מדניה סיבוס, שהיא חברת-בת של אפריקה ישראל הציבורית, לביטן בתמורה לסיוע שלו לקידום פרויקט בנייה בראשון-לציון.