בוטל סירוב הבנק לקבל צ'קים מידי חברה של בעלי יעד שיאן

לאחר שלא כובדו כמה מהמחאותיה, היה חשש שאחד מחשבונות הבנק של עבודה עברית ש.א. יהפוך למוגבל ■ לקראת המיזוג עם חברת אינסוליין התקבל עדכון כי העניין מקורו בתקלה טכנית

נאור אליהו, מנכ"ל יעד שיאן. עוד אין שם לחברה הממוזגת  / צילום: איל יצהר
נאור אליהו, מנכ"ל יעד שיאן. עוד אין שם לחברה הממוזגת / צילום: איל יצהר

אינסוליין פרסמה הבהרה בנוגע למצבה של החברה הפרטית עבודה עברית א.ש, הנמצאת בידי שניים מבעלי השליטה ביעד שיאן, אשר בימים האחרונים נודע כי צ'קים שלה לא כובדו. זאת לקראת אסיפת בעלי מניות אינסוליין , הצפויה בסוף החודש לצורך אישור מיזוג פעילות חברת המימון החוץ-בנקאית יעד שיאן לתוכה.

מהפרטים שפורסמו בימים האחרונים לקראת אסיפת בעלי המניות, עלה כי עבודה עברית היא הלקוחה הגדולה ביותר של יעד שיאן, וכי היה חשש שאחד מחשבונות הבנק של עבודה עברית יהפוך לחשבון מוגבל, לאחר שלא כובדו כמה המחאות שהיא העניקה, לפי החברה "עקב כשל טכני".

מהעדכון עולה, כי הבנק הודיע לעבודה עברית על קבלת עמדתה בנושא, ובהתאם, הסכים לבטל את הסירוב לקבלת הצ'קים. עוד במסגרת העדכון צוין, כי "חשבון הבנק של עבודה עברית לא מוגבל, ולמעשה הגבלת החשבון לא נכנסה לעולם לתוקף, והיא אף לא תיכנס לתוקף, נוכח ביטול הסירוב של הצ'קים".

הודעה זו מגיעה בהמשך להחלטת בית משפט השלום בתל-אביב להעניק צו זמני, שמנע את כניסתה לתוקף של הטלת המגבלה על חשבון הבנק של עבודה עברית, וזאת בהתאם לבקשתה.

"לא נשקפת כל סכנה לאשראי"

תחום הפעילות המרכזי של יעד שיאן, הנמצאת בשליטת אבינועם בן נון, נאור אליהו ויוסי וסרמן, הוא מתן הלוואות חוץ-בנקאיות וניכיונות ממסרים דחויים לעסקים קטנים ובינוניים, וכן לעמותות ומוסדות המתוקצבים על-ידי המדינה. הערכת שווי שבוצעה לה לאחרונה העריכה את שוויה בכ-42 מיליון שקל.

לאחר עסקת המיזוג עם אינסוליין צפויים שלושת בעלי השליטה ביעד שיאן להחזיק בכ-75% ממניות החברה הממוזגת, שתמשיך לעסוק גם בפעילותה הנוכחית של אינסוליין, בתחום הסוכרת.

חברת עבודה עברית, שהיא כאמור הלקוח הגדול ביותר של יעד שיאן, נמצאת בשליטתם של אליהו ובן נון, ויתרת ההלוואות שקיבלה מיעד שיאן עמדה בסוף חודש ספטמבר האחרון על קרוב ל-7 מיליון שקל, כשאליהו, בן נון ושותף נוסף ערבים "לכל התחייבות עבודה עברית".

עוד לפני ההבהרה שפרסמה כעת אינסוליין, ביעד שיאן הדגישו כי "לעמדת החברה, לא נשקפת כל סכנה לאשראי שהעמידה החברה לעבודה עברית (קרן פלוס ריבית), לאור העובדה כי מלוא ההלוואות שהועמדו לעבודה עברית מגובות בערבות אישית".