תקציב אופל עובר מדרורי-ארועטי-ברמן אל לעומק התודעה

השינוי אירע בעקבות תוכנית ההבראה שעובר דרורי-ארועטי עם עזיבת חלק מהבכירים בו ■ התקציב מוערך ב-12 מיליון שקל בשנה ■ בשוק מעריכים כי צפוי שינוי נוסף על רקע אישי: עתידו של תקציב סובארו, המטופל ב-LEAD, לוט בערפל על רקע עברה העכור של סמנכ"לית השיווק עם המשרד

אופל /צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
אופל /צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

האם ענף הפרסום ניצב בפני סבב של שינויים בתקציבי הרכב? ל"גלובס" נודע כי חודשים ספורים לאחר שלא ניצח במכרז על תקציב הפרסום של קבוצת קרסו, קיבל משרד הפרסום לעומק התודעה פרס ניחומים: מותג הרכב אופל, שבבעלות שלמה שמלצר, יעזוב את דרורי-ארועטי-ברמן ויועבר לטיפולו.

עבור דרורי-ארועטי-ברמן מדובר בטלטלה לא פשוטה במצב משברי ממילא. המשרד נכנס בתקופה האחרונה לתוכנית הבראה קיצונית ונראה שעזיבת התקציב הוא פועל יוצא שלה, מאחר שחלק מהבכירים שטיפלו בתקציב כבר לא במשרד.

כפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה הוחלט במשרד, שהינו למעשה מיזוג של שני משרדים - דרורי-שלומי וארועטי-ברמן - על הפרדת כוחות. התוכנית הייתה שהחברה האחות d-say אינטראקטיב, בניהולו של אייל הובר לוי, תהפוך לחוד החנית של פעילות המשרד שאליו יכונסו תקציבי הפרסום של מה שהיה פעם דרורי-שלומי. תקציבי הפרסום שמחזיק ברמן, בהם אופל ושלמה סיקסט, יפעלו כמחלקת קפסולה נפרדת המקבלת שירותים מהמשרד. ארועטי יהיה אחראי לתקציבים מבחוץ ויתוגמל עליהם בהתאם.

במסגרת המהלך טל קמיאבי, שהיה מנכ"ל המשרד הממוזג, פרש מתפקידו. קמיאבי היה האדם שטיפל בפועל בתקציב אופל בחודשים האחרונים, ונראה כי פרישתו הייתה הקש ששבר את גב הגמל והביאה להחלטת קבוצת שמלצר להפסיק את ההתקשרות עם המשרד.

התקציב, המוערך ב-12 מיליון שקל בשנה, הועבר לדרורי-ארועטי לפני קצת יותר משנה ואמור היה לאזן את אובדן תקציב הפרסום של סמל"ת חודשים ספורים קודם לכן, לאחר שנים של פעילות משותפת. תקציב אופל הגיע מגיתם BBDO, המחזיק ב-25% ממניות דרורי-ארועטי-ברמן. גיתם זכה בתקציב לפני כ-6 שנים, כחלק ממכרז שערכה החברה סביב העברת הזיכיון מקבוצת UMI לשמלצר.

סיפור אופל ממחיש עד כמה המקצועי והאישי שזורים זה בזה בענף הפרסום, ונראה כי אופל לא יהיה מותג הרכב היחיד בקטגורית הרכב שבו הגורם האנושי ישמש גורם מכריע בתקופה הקרובה. על פי הערכות, גם במערך הפרסום של סמל"ת עשויים בקרוב להתרחש שינויים על רקע מערכות יחסים אישיות.

סמל"ת היא אחת מיבואניות הרכב הגדולות בישראל ומשווקת את המותגים סובארו, אלפא רומיאו, פיאט, ג'יפ, קרייזלר ודודג'. מערך הפרסום של החברה מורכב משני משרדים. LEAD שמטפל בסובארו ואדלר-חומסקי שמטפל בכל השאר. לפני שבועות ספורים מונתה לסמנכ"לית השיווק של סמל"ת הפרסומאית שלי יערי שפילמן. לפני כן היא שימשה במשך 6 שנים משנה למנכ"ל ב-LEAD, וההתקשרות עם המשרד הסתיימה בטונים צורמים ביותר.

נראה כי ב-LEAD לא העריכו נכון את הקשר המקצועי החזק שיש ליערי שפילמן עם סובארו: זמן קצר לאחר הפרידה ועל רקע שינוי מבני בסמל"ת היא מונתה יערי פילמן לסמנכ"ל השיווק של הקבוצה. לכאורה מינוי של גורם שהיה בתפקיד ניהולי אמור היה לשחק לטובת המשרד שכן יערי שפילמן נחשבת ל"אישה של אנשים", אך על רקע המשבר האישי הקשה מול בעלי המשרד, בענף מתקשים לראות דרך שבה יוכלו השניים לפעול יחד.

ההערכות הן כי לאורך זמן או שסובארו יועבר לאדלר-חומסקי ובכך למעשה יישאר בקבוצה, שכן אדלר-חומסקי היא בעלת השליטה ב-LEAD, או שלמערך הפרסום של החברה יצטרף משרד חדש - מהלך שעל פניו הוא בעייתי שכן רוב משרדי הפרסום הגדולים והבינוניים כבר מטפלים בתקציבי פרסום של תקציבים מנוגדי אינטרסים.

יורם דרורי מדרורי-ארועטי-ברמן, ולעומק התודעה סירבו להגיב.

מסמל"ת נמסר: "הנושא לא על סדר היום של החברה".