שלומי פוגל: "חסכנו למדינת ישראל כ-1.7 מיליארד שקל"

יו"ר מספנות ישראל אמר את הדברים בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס"

יו"ר נמל מספנות ישראל שלומי פוגל, שהשתתף ויו"ר סימנט בפאנל "דיור או תחבורה - מה קודם למה" בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" טען כי "חסכנו למדינת ישראל כ-1.7 מיליארד שקל בעלויות של מלט בזכות פתיחת שוק המלט לייבוא. אל תגבילו אותנו תנו לנו את האפשרות לשחק".  

"אנחנו רכשנו את המספנה ב-1995 וחשבתי לתומי שייקח לי כמה חודשים לקבל אישור לנמל ולקח לנו רק 13 שנה. בסופו של דבר ב-2008 הפכנו להיות הנמל הפרטי הראשון במדינה ישראל וזה נתן לאנשים להבין שאפשר לעשות שינוי דרמטי בנמלים ואנחנו רואים שהנמלים האחרים מחקים אותנו בשיטות. אני שואל את משרד התחבורה למה אתם לא מורידים את כל ההגבלים. תנו לנו לעבוד, להתפתח כדי שנוכל להתפתח. למשל בתחום ייבוא הגרעינים אני מסוגל להוריד מחירים".

פוגל סיפר כי הוא מעורב באזור סחר חופשי בין מדינת ישראל לירדן ומאד תומך בהכנסת קו רכבת לירדן. "הצלחנו להוריד את מחיר הפיתה בירדן ב-15%. אם תהיה לנו רכבת שתיכנס לירדן נוכל לחסוך בעוד 15%". פוגל קרא להקים שדה תעופה בים ונמל תעלה חדש באילת ואת העיר הירוקה בערבה. אנחנו מגיעים למצב שהמימון הבנקאי שהשתמר נותן לנו וקטור נוסף לרוץ קדימה".

לדברי פוגל, "ללא פיתוח תשתיות מדינת ישראל. ישראל תיעצר ואני לא מדבר רק על תשתיות כבישים אלא גם חינוך רפואה מיסים. אני בעד הורדת מס חברות ל-18 עד 20 אחוז. הממשלה והעומדים בראשה יהיו חייבים לקבל החלטות קשות. כי המיסוי יורד בארה"ב, באנגליה ובמדינות נוספות. אני אופטימי לגבי מדינת ישראל התמ"ג שלנו יגדל אנחנו עוברים הרבה מדינות באירופה".

פוגל תקף את משרד התחבורה על כך שבזמן שהשר מדבר על רפורמת השמים הפתוחים והתחרות בתחום הנמלים איתה הוא מקדם ובניית נמלי ים נוספים, רק נמל מספנות ישראל ממשיך לסבול ממגבלה דרקונית לפיה מותר לו לפעול בהיקפים של רק עד 5% מהיבוא ארצה ובכלל זה מאלה בנמלים הוותיקים, החדשים ונמל אילת: "לנו בנמל מספנות ישראל יש רציף באורך 600 מטר לעומת שישה קילומטר רציפים בנמלי אשדוד וחיפה, כל אחד, ואותנו מגבילים. זה לא הגיוני ומנוגד לתחרות. ככה הורגים יזמות והשקעות".