האם איזי ג'ט תציל את חברת התעופה הקורסת אליטליה?

חברת הלואו קוסט הבריטית הציגה הצעה לרכישת אליטליה, חברת התעופה האיטלקית שנקלעה לקשיים כלכליים

אליטליה, חברת תעופה, תעופה אזרחית, איטליה / צלם:shutterstock
אליטליה, חברת תעופה, תעופה אזרחית, איטליה / צלם:shutterstock

האם איזי ג'ט תציל את חברת התעופה הקורסת אליטליה? חברת הלואו קוסט הבריטית הציגה הצעה לרכישת אליטליה, חברת התעופה האיטלקית שנקלעה לקשיים כלכליים.

בימים אלה ממשיכה אליטליה את פעילותה אחרי סיוע שקיבלה מממשלת איטליה. גורל החברה צפוי להיות מוכרע בימים אלה.

הצעות נוספות שהתקבלו לרכוש חלק מנכסי אליטליה הגישו לופטהנזה וקרן ההשקעות האמריקאית Cerberus. מבחינת לופטהנזה, הגדלת הקבוצה הכוללת כיום את סוויס, אוסטריאן איירליינס ובראסלס עם המותג האיטלקי, משמעו הקטנת הפעילות של אליטליה בהיקף צי המטוסים וצוות העובדים.

עבור חברות התעופה המתעניינות ברכישת אליטליה, הנכס העיקרי הוא הסלוטים (שעות הטיסה) של החברה בנמלי התעופה, בדגש על נמל הבית שלה ברומא. נכס אחר הוא צי המטוסים.

ועד העובדים של אליטליה כבר הביע התנגדות לתוכנית התייעלות שהוגשה מוקדם יותר ואשר כללה קיצוץ מסיבי בהיקף צוותי העובדים ובמשכורות.

לאור המצב הכלכלי שאליו נקלעה אליטליה, נוסעים רבים תוהים האם רכישת כרטיסים מהחברה בימים אלה מהווה סיכון לאובדן כספם. הסוגיה שצריכה לעמוד לנגד עיניהם היא מועד הטיסה: ככל שמדובר בטיסות שצפויות להתקיים בטווח הקרוב, לא נראה שיש סיבה לדאגה, אולם בטיסות המיועדות לטווח של חודשים קדימה, יש אלמנט של סיכון שהטיסה לא תתקיים. רכישה דרך סוכן נסיעות במקרים אלה יכולה להגן על הכסף באמצעות מציאת פתרון חלופי. ברכישה ישירה מאתר החברה קיים יותר סיכון באשר לאפשרות לקבלת החזר כספי במקרה שהחברה תחדל לפעול.