הערכה: מתגבשות המלצות לכתב אישום נגד מולכו ושמרון

ממצאי החקירה בפרשת הצוללות מבססים את החשדות נגד המעורבים העיקריים: שמרון, מולכו, בר-יוסף, שרן ומרום ■ דברי עד המדינה מיקי גנור וראיות נוספות חיזקו את החשדות ■ הערכה: סיכום החקירה - תוך כחודשיים

יצחק מולכו / צילום: איל יצהר
יצחק מולכו / צילום: איל יצהר

חקירת המשטרה בפרשת הצוללות מגיעה לישורת האחרונה: הערב (ד') פורסם במהדורה המרכזית של חברת החדשות כי ממצאי החקירה בתיק 3000 מבססים את החשדות נגד חמשת החשודים העיקריים בפרשה: דוד שמרון, יצחק מולכו, דוד שרן, אליעזר (צ'ייני) מרום ואבריאל בר-יוסף.

ממצאי החקירה מתבססים על עדותו של עד המדינה מיקי גנור, שצירף גם קלטות ומסמכים, אך יש בידי החוקרים עדויות נוספות וראיות חפציות שמחזקות את החשדות נגד חמשת החשודים. על-פי ההערכה, בתוך פחות מחודשיים תיק 3000 יועבר לפרקליטות לסיכומים והמלצות. גם היום שמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו עולה בפרשה הזאת כחשוד.

בתחילת החודש נחקר מולכו פעם נוספת במסגרת פרשת הצוללות, מהבוקר עד הערב. חקירתו של מי שכיהן עד לא מכבר כיועצו הבכיר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונחשב מקורב לו מאוד, נמשכה עד השעה 22:00 בערב. מולכו עזב את משרדי להב 433 רק לאחר שעבר במשך שעה ארוכה על תמליל החקירה שלו וחתם עליו. בתוך כך, גורם במשטרה אמר כי לצד סיומם המתקרב של תיקי 1000 ו-2000 יש התקדמות ניכרת גם בחקירת הצוללות.

מולכו נחקר מספר פעמים בחודש נובמבר, וגם שמרון, מקורבו ובן-דודו של נתניהו, שהוא גם שותפו המקצועי של מולכו. החשדות המיוחסים למולכו כוללים מרמה והפרת אמונים. על-פי החשד, מולכו לא דיווח בזמן אמת ובכלל, בניגוד למסמך ניגוד האינטרסים עליו הוא חתום, על העסקה הנרקמת בין המשרד בו היה שותף יחד עם עו"ד דוד שמרון לבין התאגיד הגרמני טיסנקרופ בעניין הצוללות.

מולכו טען: "אין לי חלק בעסקאות"

מולכו טען בחקירתו שפגש את מיקי גנור פעם אחת בלבד בעבר. לפי גרסתו, גנור סיפר על קשריו הטובים בגרמניה וביקש מעורך הדין לעזור ב"פתיחת דלתות" במשרד ראש הממשלה. לטענת מולכו, תשובתו הייתה שהוא עובד בעיקר עם האמריקנים והפלסטינים, ואין באפשרותו לעזור מול האירופאים. "כל הפעולות שעשיתי במשך השנים היו רק למען המדינה", אמר בעבר מולכו, שהכחיש כל קשר לפרשה. "אין לי שום חלק בעסקאות שבהן מדובר".