מתח בחברות הבנות של אלביט: עובדי תדיראן החרימו ישיבות

ועד תדיראן מערכות טוען כי הנהלת אלביט פועלת לאיחוד כפוי עם אלישרא, בניגוד להסכמים

בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט / צילום: תמר מצפי
בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט / צילום: תמר מצפי

עובדי תדיראן מערכות, חברה בת של קבוצת אלביט מערכות, פתחו אתמול (א') בעיצומים בטענה כי הנהלת הקבוצה פועלת לאיחוד כפוי של החברה עם חברה בת אחרת שלה, אלישרא. בשבועות האחרונים המו"מ שהתקיים בין נציגי העובדים בתדיראן מערכות לבין הנהלת אלביט נקלע למבוי סתום והעובדים הכריזו על סכסוך עבודה.

בתדיראן מערכות מועסקים כ-230 עובדים - באתר החברה באזור התעשייה בחולון. במהלך השנים האחרונות פעלה הנהלת אלביט לאחד את הפעילות של עובדי תדיראן עם זו של עובדי אלישרא, שהועברו לחולון מבני ברק. עובדי תדיראן טוענים כי הנהלת אלביט הפרה סיכומים קודמים איתם, ומתכוונת לאחד את פעילות החברות: "האיחוד, הכפוי על עובדי תדיראן מערכות, תוך הפרה של הסכמים קודמים, הוא מעשה שלא נישאר אדישים אליו. אלה צעדים חד צדדיים שמובילה ההנהלה בלי הסכמת העובדים", אמר ל"גלובס" יו"ר העובדים בתדיראן, סטריאן פינקל.

במסגרת העיצומים שבהם פתחו אתמול עובדי תדיראן, הם החרימו ישיבות ודיונים משותפים עם עובדי אלישרא על תוכניות פיתוח המשותפות לשתי החברות. לדברי פינקל, "אם מנכ"ל החברה, בצלאל מכליס, לא יתערב במשבר ויישב את המחלוקות, לא נהסס להשבית את פעילות החברה בתוך ימים. בינתיים אנחנו נמנעים מצעדים קיצוניים, כדי לא להסב לחברה נזק. יש על הפרק פרויקטים גדולים וכעת אנחנו לא מוכנים לקדם אותם ביחד עם אנשי אלישרא, וזאת עד שהנהלת החברה תתעשת ותחדל ממהלכים חד צדדיים".

גם בשנה שעברה הכריזו עובדי תדיראן מערכות על סכסוך עבודה ואף השביתו את פעילות המפעל בחולון למשך יום אחד, עד שנחתם עימם הסכם קיבוצי חדש: "כעת ההנהלה שבה ומפרה את ההסכם, וזאת תוך הכפפה של עובדים מתדיראן למנהלים של אלישרא. לא נקבל מצב שבו מדובר בשתי חברות בנות נפרדות, אך למרות זאת, אלישרא תנגוס בפעילות של תדיראן. אנחנו מתעקשים ודורשים הפרדה מוחלטת בין החברות. בכל שנה אנחנו מוצאים את עצמנו באותו המצב ומצפים להידברות כנה ואמתית שתיישב את המחלוקות האלה אחת ולתמיד".

אלישרא ותדיראן מערכות עוסקות בפיתוח ובייצור של מערכות לוחמה אלקטרונית, שליטה ובקרה, איסוף מודיעין ועוד. לדברי פינקל, "אין סיבה לפעול לאיחוד הפעילות של תדיראן עם זו של אלישרא בגלל כל מיני תעלולים פיננסיים. היקף ההזמנות שעומד כיום לתדיראן הוא הגדול ביותר בתולדות החברה".

מאלביט מערכות לא נמסרה תגובה.