חברת הביוטק סלג'ין רוכשת את ג'ונו ב-9 מיליארד דולר

חברת ג'ונו מפתחת תרופות לסרטן על בסיס מנגנון ה-CAR-T ■ סלג'ין נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 80 מיליארד דולר

ביומד / צילום: רויטרס
ביומד / צילום: רויטרס

חברת הביוטק סלג'ין  הודיעה היום (ב') כי תרכוש את חברת ג'ונו, המפתחת תרופות לסרטן על בסיס מנגנון ה-CAR-T, ב-9 מיליארד דולר. סלג'ין נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 80 מיליארד דולר, ומנייתה יורדת כ-0.7% בעקבות ההודעה.

סלג'ין כבר מחזיקה כ-9.7% בג'ונו, אותם רכשה בבורסה בכ-500 מיליון דולר במצטבר. כעת היא תשלם 87 דולר למניה עבור יתר החברה, כ-27% מעל מחיר המניה בתחילת המסחר בנאסד"ק היום. בשעה זו עולה מניית ג'ונו למחיר הרכישה.

ג'ונו מוכרת למשקיעי הביומד הישראלים בתור המתחרה של חברת קייט פארמה בתחום הטיפול בסרטן. שתי החברות פיתחו את המוצרים שלהן במקביל עד שג'ונו נתקלה בבעיות בטיחות במוצר שלה, ונתקעה בדרך. אולם, נראה כי למרות שמספר חולים שטופלו במוצר שהיה המוביל של החברה נפטרו בשל בצקת מוחית, הערכת סלג'ין, שהינה בעלת מומחיות רבה בתחומי הסרטן והטיפולים החיסוניים, היא שהבעיה ממוקדת במוצר האחד של ג'ונו ואינה רלוונטית לכלל קוי המוצרים שלה. לאור זאת נצפה לראות את ג'ונו מתחרה בשוק מול קייט פארמה ומול נוברטיס, שנחשפה כפעילה בתחום זה מאוחר יותר מקייט וג'ונו אולם בסופו של דבר קיבלה אישור למוצר הראשון שלה לפני מספר חודשים ממש במקביל לאישור המוצר של קייט.

סלג'ין רכשה את ג'ונו על רקע חששותיה מפקיעת פטנט ב-2022 למוצר המוביל שלה לסרטן הם מיילומה נפוצה, אשר אחראי לכ-60% מהכנסותיה שעמדו ברבעון השלישי של 2017 (הרבעון האחרון עליו דיווחה החברה) על 3.3 מיליארד דולר. המוצר של ג'ונו הוא לסרטן דם אחר - לימפומה שאיננה הודג'קינס.