המשטרה: להעמיד לדין בכירים בבל"ד, ובהם זועבי וזחאלקה

גם ח"כ ג'ומעה אזברגה חשוד בפרשה ■ לפי החשד, חברי הכנסת והמעורבים הנוספים זייפו בקביעות מסמכים כדי להסוות תרומות שקיבלו בניגוד החוק ובכך הטעו את מבקר המדינה ■ במפלגה התקבלו לכאורה תרומות במיליוני שקלים בצורה לא חוקית ■  בל"ד: "זו רדיפה פוליטית, דוחים את כל החשדות"

חנין זועבי / צילום: נועם מושקוביץ
חנין זועבי / צילום: נועם מושקוביץ

משטרת ישראל סיימה חקירה נרחבת בעניינה של מפלגת בל"ד, ובהם חברי הכנסת חנין זועביג'מאל זחאלקה וג'ומעה אזברגה, ובעלי תפקידים מרכזיים אחרים בחשד לביצוע עבירות בתחום טוהר המידות וכן עבירות נוספות. במסגרת החקירה נחקרו מספר רב של מעורבים, חלקם באזהרה, לרבות נבחרי ציבור.

החקירה התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, ועניינה דיווחים שהועברו למבקר המדינה על-ידי המפלגה בנוגע לכספי תרומות בבחירות 2013 ובנוגע לדיווחים על הוצאות בבחירות 2015. 

מהמשטרה נמסר כי "עם סיום החקירה סבורה היחידה החוקרת כי נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה כנגד בעלי תפקידים במפלגה, כל אחד על-פי חלקו, לביסוס החשד למעורבות בעבירות מתחום טוהר המידות, קבלת דבר במרמה, זיוף, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים וכן עבירות נוספות". 

לפי החשד, חברי הכנסת והמעורבים הנוספים זייפו בקביעות מסמכים כדי להסוות תרומות שקיבלו בניגוד החוק ובכך הטעו את מבקר המדינה. בין היתר מצאה המשטרה קבלות מזויפות והוצאות מפלגתיות מנופחות שנועדו לפי החשד לצורך הסתרת התרומות שנכנסו. עוד התברר למשטרה בחקירה כי לפי החשד במפלגה התקבלו תרומות בסך מיליוני שקלים בצורה לא חוקית.

תיק החקירה הועבר לעיון הפרקליטות לצורך עיון והחלטה. 

בל"ד: "זו רדיפה פוליטית, דוחים את כל החשדות"

מפלגת בל"ד מודיעה בעקבות הפרסומים לפיהם "למשטרה יש תשתית ראייתית לכאורה לכתבי אישום נגד פעילים בבל"ד", כי "זו הסלמה מסוכנת ברדיפה הפוליטית נגד הנהגת הציבור הערבי, בהמשך להסתה הפרועה של פוליטיקאים נגד מפלגות ערביות".

עוד נמסר כי "בל"ד דוחה בתוקף את החשדות לכאורה נגד פעיליה או חבריה. המשטרה מנסה להפוך עניין מנהלי או אי-סדרים כספיים לכאורה במערכת הבחירות לעניין פלילי כדי לאזן המלצות בעניין נתניהו. חשוב לציין כי אף אחד בבל"ד לא נחשד או נחקר על קבלת טובות הנאה או כספים לעצמו. בל"ד בטוחה שבסופו של יום החשדות יתבררו כמופרכות".