המוסדיים הלוו עוד 250 מיליון שקל לבעלת השליטה בבזק

בי קום הקצתה אג"ח סדרה ג' לשתי חברות ביטוח גדולות, בהנחה של כ-1.5% על מחיר השוק ■ בי קום מחזיקה כ-26% ממניותיה של בזק, ומעליה בפירמידה נמצאת אינטרנט זהב, בעלת כ-65% ממניות בי קום

בזק / צילום: איל יצהר
בזק / צילום: איל יצהר

למרות חוסר הוודאות הגדול סביב עתיד השליטה בקבוצת התקשורת בזק, מביעים המוסדיים אמון בהמשך פעילותה, ולקחו היום (ג') חלק בהקצאת אג"ח פרטית בהיקף של כ-250 מיליון שקל שביצעה בעלת השליטה, חברת בי קומיונקיישנס  (שבאמצעותה מחזיקה קבוצת יורוקום של שאול אלוביץ' בשליטה בבזק בשרשור).

ההקצאה, של אג"ח סדרה ג', שנעשתה לשתי חברות ביטוח גדולות, בוצעה בהנחה של כ-1.5% על מחיר השוק, המשקפת לאג"ח, שיהיו חסומות למשך חצי שנה, תשואה של כ-3%. היקף סדרה ג' טרם ההקצאה עמד הבוקר על כ-2 מיליארד שקל, והיא נסחרה בתשואה של כ-2.85%, במח"מ של 5.5 שנים. דירוג הסדרה הוא A1.

ההקצאה תסייע לבי קום לשמור על הגמישות הפיננסית שלה לחברה סדרת אג"ח נוספת (ב'), בהיקף של כ-450 מיליון שקל, הנסחרת בתשואה של כ-1% ובמח"מ של פחות משנה, ואשר עבורה קיים תשלום משמעותי של יותר מ-200 מיליון שקל בסוף חודש מארס הקרוב. את ההקצאה הובילה ברק קפיטל חיתום.

בי קום מחזיקה כ-26% ממניותיה של בזק, ומעליה בפירמידה נמצאת אינטרנט זהב, בעלת כ-65% ממניות בי קום. באינטרנט זהב מחזיקה יורוקום תקשורת של אלוביץ'כ-55% מהמניות.

כאמור, ברקע לגיוס החוב עתיד השליטה בקבוצת יורוקום לוט בערפל, וזאת כשבשבוע הבא מתוכננת הצבעה של נושיה על הסדר, לחוב של יותר מ-1.5 מיליארד שקל, שגובש מול איש העסקים נתי סיידוף, ואשר כולל הזרמה של 400 מיליון שקל מצדו - מהלך הדורש את אישור ביהמ"ש.

בשבוע שעבר ריכזה מניית בזק עניין, לאחר שנודע כי קרן ההשקעות אליוט, הידועה בגישה האקטיבית שלה, רכשה 4.8% ממניות חברת התקשורת, ופנתה ליו"ר, דוד גרנות, בדרישה להחליף דירקטורים בחברה. מאז שנודע דבר כניסתה של קרן אליוט לחברה, התחזקה מניית בזק בכ-10%, עליות שקיזזו חלק מתשואת החסר שרשמה בזק מאז אמצע חודש יוני האחרון, אז נודע על פתיחת חקירה מול אלוביץ' ונוספים, עם ירידות שמסתכמות כעת בכ-8%.