סטינג TV של yes מתרומם - אך בקצב נמוך מהמצופה

ההערכה היא ש-yes איבדה בין 6,000-10,000 מנויים ברבעון הרביעי של 2017

הצלחה מוגבלת לשירות הסטינג של yes: מאז הושק השירות לפני חודשים בודדים, רק כ-5,000 מנויים הצטרפו אליו. מדובר במספר לא גבוה יחסית שנובע ככל הנראה מהעובדה ש-yes לא משמרת לקוחות באמצעותו, והוא מטופל באופן עצמאי על-ידי חברה נפרדת, כך שהוא גם לא זוכה ליהנות מהלקוחות שמחפשים מחיר זול יותר ב-yes. את אלה משמרת החברה דרך המבצע האחרון שלה ב-199 שקל, מה שמותיר את הסטינג כמוצר אינטרנטי שמיועד לפלח שוק צעיר בלבד, שמשווק רק בדיגיטל ללא ערוצי הפצה. צריך לזכור גם שהמוצר מותקן בהתקנה עצמית, ובנוסף אינו כולל את ערוצי הספורט של RGE, מה שאומר שהוא לא קל לשיווק. 

במקביל נודע כי מבצע השימור של yes מתקדם בקצב גבוה מאד, וכרגע רשומים להצטרפות כ-70 אלף לקוחות. ל"גלובס" הגיעו נתונים שלפיהם המספר אפילו גבוה יותר, אך בחברה מסרבים למסור פרטים. המספר מתחלק ל-50 אלף לקוחות שכבר הוסבו לתוכנית החדשה; ולעוד כ-20 אלף לקוחות שרשומים ככאלה אך טרם הוסבו.

כך או כך, בקצב הזה סביר להניח כי החברה תגיע ל-100 אלף מוסבים בתוך זמן קצר, מה שאומר שאם החברה מאבדת מכל מנוי שמוסב לתוכנית כ-60 שקל לערך, הרי שבחודש מדובר על 6 מיליון שקל איבוד הכנסה, ובשנה מדובר על 72 מיליון שקל, זאת בהנחה שקצב המוסבים יישאר על כנו. 

על-פי הערכות בקבוצת בזק, קצב הנטישות ב-yes ברבעון הרביעי של 2017 עבר את הקצב שהיה ברבעון השלישי, שאותו סיימה yes עם 6,000 לקוחות נוטשים (עדיין לא ברור כיצד yes תדווח על המנויים של הסטינג והאם תפרסם את המספר בנפרד או ביחד עם המנויים שלה). על-פי הערכות, המספר מתקרב ל-10,000 מנויים, ואפשר רק להעריך כי ב-yes השכילו להבין שעליהם לנהל קרב בלימה עיקש, והנטישה ברבעונים האחרונים הביאה אותם למסקנה שעל החברה לצאת במבצע שימור. 

ברמת הקבוצה, לקוח שנוטש את yes - סביר להניח שגם נוטש את בזק ובמקרים רבים גם את בזק בינלאומי, כך ש-yes למעשה לוקחת על עצמה במבצע שלה אחריות גדולה יותר ברמת הקבוצה.

כפי שנחשף השבוע ב"גלובס", בקבוצת בזק מעריכים כי הכניסה של בזק בינלאומי לשיווק של הסטינג טי וי תאיץ את המכירות של המוצר. בזק בינלאומי לא תעסוק בתוכן, שימשיך להיות מטופל ב-yes, אך היא גם תצטרך להתמודד עם הבעיה הקשה שהספורט איננו חלק מהחבילה, מלבד ערוצי צ'רלטון ו-ONE.

נזכיר כי פרטנר יצאה השבוע במבצע שבו היא האריכה לכל לקוחותיה את ערוצי הספורט RGE בחינם לכל השנה. ככל הנראה בפרטנר הגיעו למסקנה כי כדי לשמר לקוחות, טוב יותר לעשות זאת דרך ערוצי הספורט, מאשר להעניק ללקוחות הטבת שימור נוספת דרך נטפליקס - חבילה שהיא מעניקה לחצי שנה לכל לקוח חדש. בעוד כחודש מסתיימת תקופת החסד של נטפליקס ללקוחות שהצטרפו לפרטנר עם עליית השירות, ואלה יידרשו לשלם עבורה מחיר מלא של 10 דולר, כך שיהיה מעניין לראות האם פרטנר תפתיע (חוץ מהספורט) עם הטבה כלשהי בשבועות הקרובים.

מ-yes נמסר בתגובה: "סטינג היא הטלוויזיה האינטרנטית הטובה בישראל, אליה הצטרפו כבר אלפי לקוחות חדשים בהתאם ליעדיה העסקיים, והיא מיועדת לבעלי סגנון חיים דיגיטליים, שרוצים מוצר טלוויזיה מצוין עם התוכן המוביל של yes, במחיר אותו הם בוחרים - החל מ-29 שקל לחודש".